tillökning

Torsdagen är finally till sin ända! Idag har jag varit i stan och gjort grupparbete "omvårdnadsforskningens teori och metod" med Madde och Marcus. Gött att ha börjat säger jag bara, när vi fick uppgiften igår kändes det nästan oöverkomligt. Hallå, jag har redan tagit sommarlov och börjat förbereda mig och mina tankar på en massa kommande jobb, inte kan de lägga ett stort arbete i slutet av terminen!? Jojomän, det är klart att de gör det!

Det har varit lite dålig uppdatering för min del, det har varit mycket att stå i! MEN, vi har fått lite tillökning i familjen ;) Två småttingar, det är dem ni ser bilder på här nedan. Maja och Morris. Detta pg.a. att Polly, vår siamesblandade katt bara försvann i mitten av mars, ca två veckor innan vår andra katt Gustav (den rödfärgade) dog. Idag har småttingarna varit hos oss i exakt en vecka, det är syster och bror och de är göörgoa, trots sina sylvassa klor och outtröttliga små kroppar. Det är ju så görandes roligt att skjuta på ens fötterna när man ska sova (!) Förstår inte :D Det verkar dessutom vara så att det är ännu en katt påväg, en fyraåring som behöver ett nytt hem. Mamma som har hittat på blocket och blev stormförtjust.
Imorn har jag läkemedelsräkning II, en tenta som varar mellan 14.00-17.00. En riktig pisstid, MEN vi har gjort tentor på lördagar förut och det om nått är väl ändå sjukt!? Hoppas att det går bra och att den går förhållandevis snabbt att göra så jag hinner med bussen till Välsviken som går 15.28. Vore gött att inte komma hem alltför sent, det är ju fredag! Och jag ska jobba kväll/natt eftersom det är nattöppet på centret, puuh säger jag bara. Är så sleten, men dumt att klaga, det blir ju lite klirr i kassan och man kan ju hoppas att det inte är allt för mycket folk, antagligen mest bara swedes :) Men nu ska jag krypa i säng, är jättetrött.

 



Så kan det gå när man sitter och räknar läkemedelsräkning..


.. Och så kan det gå när man under tiden låter mamma och Santa vara kvar uppe på rummet!
Om mamma och Santa själv får bestämma. SANTA NERBÄDDAD, I MIN SÄNG! 

(v


Kommentarer
Postat av: Nanna

Uh va goe o söte! :D

2011-05-14 @ 15:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0