söndag

vare söndag igen då, eller snart måndag vid det här laget. Bara drygt en timme kvar. Vad har helgen bjudit på? Jojomän, en hel del faktiskt. I fredags var det dags för säsongspremiären på Brygga, Daniel Adams-Ray uppträdde och jag kan väl säga som såhär, att nån direkt uppfattning har jag inte om vad han egentligen spelade eftersom jag tillbringade större delen av tiden inne på bryggan hängandes över kajräcket och lite senare inlåst på en toalett i närmare 1,5 timme. Ganska kul som ni hör! Men innan dess var det på riktigt roligt! Jag hade en något hektisk dag.
På fredag morgon åkte jag och min kära mamma in till Karlstad. Vi drog Elgiganten, IKEA och Bergvik innan vi begav oss in till Karlstads mitt för att hämta .. KISSEKATT nr. 3! Lägenhetskisse sen drygt ett år tillbaka, innan dess kvarglömd/kvarlämnad (eller på rövarstrået?) på en garageuppfart för att sedan bli omhändertagen av ett katthem. Nu bodde han i alla fall mitt på drottninggatan. Så han är ganska chockad just nu, även lite reserverad och har för tillfället begett sig ut i friska luften så nu spörs det om han kommer tillbaka ikväll/natt :O Förstår hans frihetsbehov om jag säger så! Efter detta så åkte vi till Kil där vi fick kaffe av Maggan, som vi för övrigt hade umgåtts med tidigare under dagen, samt Malin och Mikael. Gött mä kaffe och kaffebrö! Malin liftade med oss till Prästängen och sedan for vi hem. Det var då det blev bråttom, för då va klockan halv 7 och någorlunda i tid till förfesten är bra att vara. Så vid 8-halv 9 (?) for vi till Ottebol och Amanda, Louise och Spänki där ljudteknik-hjärnan sattes på prov, vilket inte gick fullt så bra. Lite tidigare än beräknat intog vi bilen och åkte bort till Malin och André på Prästängen i Spänkis utomordentligt festbara Saab. Heeelt okej om ni frågar mig!
Stan och bryggan intogs vid halv 11-kvart i 11 och så va den fartiga, mest trivsamma biten av kvällen avklarad. Check! Jag menar, det är ju ganska trivsamt att sitta inne på en toalett också och kika på folks rumpor när de sätter sig på toaletten bredvid. Ja, seriöst, man ser folks rumpor genom de väggarna som finns där. Ganska ointressant, vilket man kanske inte kan tro, dock ingen sevärdhet enligt mig. Så ja. Igår fyllde Eskil, Gustavs bror, 18 bast. Då var det smörgåstårta och tårta i Börtan med släktskapet, trevligt förstås :) Gjorde en sväng in till Jourcentralen också med Gustav.
Nu my friends, efter att ha läst lite Omvårdnadsforskningens teori och metod-arbete inför opponering/respondentskap nästa vecka ska jag kasta ut mina små vildbasar (kattungarna) och krypa till kojs!

(v

Kommentarer
Postat av: Josefine

Det sjukaste var ju att du sa åt mig att beställa en shot, och precis när jag fick den så var du borta. Alltså, då var du över staketet och hade ditt lilla roliga. XP Hhahahaa, ingen mer shot för dig inte! Jag gav den till madde ja, vet dock inte om hon tog den själv för du skulle iaf inte ha den ;)

2011-05-30 @ 10:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0