mest detaljerade vägbeskrivningen någonsin

I lördags hade Sofia och Wide kalas i Wides sommarstuga i Sälboda *host*. Jag hade jobbat mellan 12-16 och vid 17 kom Anki hem till mig eftersom vi skulle åka tillsammans bort till kalaset. Vi startade bilen 17.30 och begav oss bort till Öjenäs för att plocka upp Madde, sen satte vi fart mot Sälboda. Och då mina vänner, är det såhär att man kan åka via Myre till Sälboda, en genväg som gör att det kanske tar 10 min istället för 20 min via Stommen, så vi tog den och nådde Sälboda ganska snart. På vägen ringde vi då Sofia och gänget som redan befann sig vid sommarstugan och bad om en vägbeskrivning.

Anki tog den första, något i stil med: Sälboda-skylten, där ligger ett hus, vi ser sjön. Stugan ligger i änden av sjön och det är Sockensjön. Hmm okej, inte den tydligaste beskrivningen kanske. Fick sedan åter ringa upp och då fick jag prata med Julia: ja, men då kör ni tills ni kommer till Sälboda-skylten och så är det där, där svänger ni. Det är ett stort hus med den största gräsmattan och det syns bra ifrån vägen. Vet ni vart Bossebyn är? Hmm ja. Att tillägga är att festen vid detta lag var i full gång så folk väsnades ordentligt i bakgrunden. Hur som helst så la vi på och fortsatte vår resa genom Sälboda, ännu en gång, eftersom att vi trodde oss ha antingen åkt förbi stugan eller missat nån grusväg. Efter ytterligare telefonkontakt hade vi också fått uppgifterna "det är ett stort hus, det största med den största gräsmattan och det syns bra ifrån vägen". Vi åkte förbi båda Sälboda-skyltarna och kom fram till att det antagligen var Sälboda-skylten närmst Arvika de menade att vi skulle svänga vid. Och mycket passande var även att det stod Bossebyn 6km, gul skylt, preciiiiis bakom Sälboda-skylten. Men neeeej. Jahapp, lost in Sälboda, med hur stor sannolikhet egentligen?

Efter att sen ha tagit oss ända bort till Speke-macken för att se Gunnarskog från tjejernas "perspektiv" (som vi trodde det), vänt och åkt tillbaka, började vi otåligt ringa på tjejerna igen. Vi ringde tre-fyra personer, flera gånger, men ingen svarade, så vi fortsatte vår cirkulerande, något frustrerande resa. Uppe vid Sälboda gård var vi lagomt roade men då äntligen fick vi tag i liv!
Vi är vid grishuset nu, kan vi få exakt beskrivning därifrån? Vår telefonkontakt: Grishuset? (Whoot!? Finns det ett grishus i Sälboda!? Det är väl i princip det Sälboda är förknippat med.) Nej nej, ni ska aldrig in i Sälboda! Det är ett ganska litet hus som inte syns så bra ifrån vägen. Hmm, är våra vägguider NÅGOT oense om var de befinner sig, hur det egentligen ser ut där de befinner sig och hur man tar sig dit kanske? 
Men vi skulle ju till Sälboda-skylten? undrade vi, och att nämna var då att vi hade åkt förbi den skylten ett X antal gånger så vi visste mycket väl vart den fanns. Då, tillslut (!) när någon av tjejerna säger Opel och Preem, går det upp för oss.. Festen är på ANDRA sidan sjön, mot Racken till! Gaah, här har vi cirkulerat i Sälboda-city i närmare en timme och så är festen mot Årbotten till!? Vet någon överhuvudtaget vart festen är? SKJUT MIG :D

Vid 19.00 var vi äntligen framme vid Sofia och Wides fest :) Där bjöds det på grillad kyckling och potatissallad, och tävlingar som bl.a. säckhoppning, vilket jag för övrigt är totalt värdelös på, totalt. Körde in Louise, Tina och Anki till stan vid 22.30, då började motorlampan på Skodan lysa! Har jag förresten sagt att Gustav har köpt ny bil? En Skoda Fabia som jag får köra :O (Han släpper inte taget om Caddyn.) Så nästa vecka måste jag in och felsöka den, hoppas verkligen inte att det är något allvarligt! Vore så trist -.-
Kvällen avslutades vid 01.00 bredvid Gustav hemma i Fjäll, vilket var alldeles lagomt för mitt trötta jag! :)

(v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0