torsdag

Jag
fullkomligt älskar sommaren! Alla vackra färger, växter och blommor, fågelkvitter, ljumma temperaturer, bara ben, det gröna gräset.. Inte ormarna, getingarna och alla kryp dessvärre men annars är den här årstiden underbar. De regniga och molniga dagarna är bra på sitt vis, även om det ibland känns som de till stor del dominerar sommarårstiden, men som sagt, de är bra för något de med!

Igår fyllde Gustav 20 år och jag åkte dit till 13.30 med nybakad kladdkaka, grädde och bär och väckte honom :) Han jobbar nämligen natt denna vecka, därav den sena väckningen. Som vanligt så är han också lite halvbutter denna vecka pg.a. nattskiftet, något som han även var igår :P Brukar få tala om för honom ibland att nattjobbandet inte är hans grej, han blir inte riktigt nöjd och glad på hela den veckan, men då tycker han förstås att jag överdriver, kanske påstår han till och med att jag inte vet vad jag pratar om. Jag har aldrig jobbat natt så just det vet jag ju inte, men nog är jag tillräckligt smart för att se att nattskift inte är Gustavs grej. Men så är det med stönete kärer :P
For iväg på jobb, började 15.30 och slutade 20.30 eftersom att jag vid stängning låg drygt 4600:- back i kassan! Whoot, hur kunde detta ske? Dennis va inne och kontrollerade mig när jag räknade om kassan men den stämde. Ringde Sarah och sedan butikschefen Anne men där var det upptaget och mobilen var avstängd. Hur skulle jag få tag i henne då? 4600:- minus i kassan slår man bara inte ut. Tjugo över åtta ringde Anne upp och frågade om jag hade problem. Hon hade precis pratat med Henrik i Töckfors som hade samma problem. Problemet stavades nytt kassasystem. Puuh, tur för mig tänkte jag och därmed kunde jag avsluta och gå hem!

Idag har dagen bestått av ganska mycket plock och pyssel här hemma. Har motionerat hundar, städat hundhus, hängt tvätt, dammsugit, bakat sockerkaka etc. Under tiden jag plockade undan efter mig i köket lyssnade jag på simmaren och sommarprataren Anders Olsson. Han berättade lite om vägen från att ha varit helt sängliggande till att vara guldmedaljör i Paralympics och världsmästare i handikappsimning, vilket är helt enastående starkt gjort. Tyckte också att det nämndes något om att han har eller har tänkt sig simma över Atlanten (!?) Är det ens möjligt undrar jag :P Så berättade han även om lite nya utmaningar som låg framför honom, han planerade t.ex att göra den riktiga Ironman på Hawaii. Cool kille tycker jag och ett bra val av sommarpratare!

(v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0