nackdelar mellan könen

Kände för ett till inlägg så.. Sen jag skrev förut har jag hunnit med att motionera ännu fler hundar, toppen. Röjt och plockat i Molles hundgård (tog två  andra imorse), duschat, plockat blommor till Martins avslutning imorgon, tänk han går ur 4:an den lille. Det var då attans att han skulle växa upp så tidigt! Inte för att han kommer göra det än på länge. Men tänk, han är tolv i december. Nästa vinter är han tonåring, och vart tog tiden vägen!? Nåväl, vi är tjugo i år, tiden springer iväg för en annan med.. Har varit i Cbg också, köpte underkläder och strumbyxor på rean, bra där.

Jag hamnar lite halvt på sniskan ibland med humöret. Jobbigt läge, haha. Inte medvetet men självförvållat kanske jag kan hålla med om. Skönt att skriva av sig lite. Här ska ni få lite kvällsläsning ;)
Tänk va gött det vore om man var pöjk? Eller? Fast jag skulle nog sakna många tjej-saker som att få sitta med benen i kors, fika med tjejkompisar, använda skönhetsprodukter, ha söta underkläder. Killars underkläder är inte söta eller bör inte vara söta i alla fall :P Anser jag. Fast hade man varit pöjk från första början så hade man nog aldrig varit bekant med de där tjej-grejerna ändå, jag menar, då hade man aldrig saknat dem. Såhär är det ju, båda könen har ju sina laster och/eller nackdelar. Tjejer har bl.a. mensen. Sen är det ju faktiskt tänkt att vi ska föda ut en annan människa, visserligen ganska liten till storleken, men ut ska den lik förbannat genom vårat "hål". Och det är ju inte direkt supersize på det hålet och smärtfritt har jag hört att det inte ska vara. 
Vi har hormoner som ibland ger oss ofrivilliga humörsvängningar. Vi är ibland väldigt ytliga av oss och har en ganska god förmåga att prata skit om andra. Sen är det också såhär att vi, i jämförelse med det andra könet, av någon dum anledning har en massa onödiga känslor som sätter käppar i hjulet för oss. Vi är för djupa på något konstigt sätt, killar verkar ha en helt annan syn på känslor och sådant. Det gör mig ganska oförstående ibland.

Nackdel (eller fördel, vem vet?) med att vara kille är åtminstone ur tjejsynpunkt deras primitiva beteende, och det är väl den punkten jag vill trycka mest på eftersom att den innehåller allt det som vi tjejer inte riktigt har. Eller kanske är det såhär, vi har tagit oss steget längre med fokus på det där djupa, fina känslopratet. Vi är mer psykologiska av oss. En annan nackdel med att vara kille är det här med mognadsprocessen, det tar längre tid för en kille att mogna och de är inte så känslomässigt engagerade många gånger. Och ibland lite för sexfixerade. Jag insett att skitprat, det finns det en hel del av i killvärlden också, det ska de inte få sticka under stolen med. Sen har jag också med tiden insett att det manliga könet är ganska svagt för grupptryck. Men det här med primitivt beteende, det är då verkligen typiskt för det manliga könet. Just hävdandet. Det pågår ständigt en liten tävlan om vem som är störst, starkast och har det "bästa" sociala nätverket. Jag har fått en känsla av att män många gånger tror sig lätt kunna "erövra" kvinnor, som ett slags spel för att höja sin status, popularitet, självförtroende eller va fan man ska kalla det. Det tror jag gör att kvinnor många gånger sliter sitt hår över männen. Haha, nåja. Några trevliga små tankar och antaganden att roa er med ifall ni får tråkigt :)
Natta!

(v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0