tisdag

Vaknade 09.20 av mitt mobilalarm, tryckte på snooze och dåsade av i fem minuter till. Då dessa fem minuter hade förflutit drog jag upp rullgardinen till halva fönstret och drog mig ytterligare fem minuter till i godan ro, tänkandes "jahapp, natten går alltid lika fort..". Och så slog det mig: MEKONOMEN, NU! Herregud, i förrgår och igår hade jag skojat med Gustav och sagt att jag säkerligen skulle glömma bort tiden på Mekonomen på tisdag, så han skulle nog behöva påminna mig. "Fast Emmelie, det får du inte göra. Då kommer det inte kunna gå att sköta ett vanligt hushåll, sånt måste man komma ihåg", svarade han då. Ehm.. Pinsamt värre. I samma stund som jag kom på detta, rusade jag upp ur sängen, hoppade i ett par träningsbyxor och ett linne och kastade mig ut i bilen för att åka i typ 100km/h ner till Cbg. Var där nere 09.41-09.42. Ca 10 minuter försenad, gött! Men, ingen skada skedd, jag kom in med en gång och felkodsutläsningen gick på en grisblink. Att tillägga är också att jag halvvägs till Cbg upptäckte att motorlampan helt plötsligt inte längre lyste (!?) men koderna kunde ändå utläsas och svaret på utläsningen blev *trumvirvel* tankventilation! Hmm..? Inget vidare stort fel, kanske inte riktigt värt de 350 kronorna som felkodsutläsningen kostade om ni frågar mig, men sånt är livet. Åtgärd att ta till om motorlampan skulle börja lysa igen kunde vara att lätta lite på tanklocket sa ena killen, lättvindigt om det funkar. Det var min mjukstart på dagen. Har efter detta hittills bara tagit det lugnt, busat lite med mina små skruttar och druckit kaffe med polly som tilltugg, mums. Ska åka ner till Cbg igen om en stund och leta lite presenter, mitt hjärta fyller 20 år imorgon :D

Jag ska berätta lite om hur förra veckan såg ut både i ord och bilder. Förra onsdagen gjordes sista dagen på första året på sjuksköterskeutbildningen. Puuh, härligt säger jag bara! Det är så jäkla gött med lite ledighet (och sommarjobb). Skönt att inte behöva tänka, okej, vad behöver jag läsa in mig på nu, vilken litteratur behöver jag ha med till universitetet, vad för mat behöver jag ha med och vilken tid kommer jag hem från Karlstad imorgon? Gött att slippa det för ett tag! Jag och flickorna lunchade på Sunday efter att vi åkt från Karlstad med Marcus, sen bar det av hemåt för att inviga "sommarlovet" med jobb!
I fredags efter jobbet hade jag lite bråttom hem för att hinna packa bilen med instrument etc. och leta fram kläder som jag skulle ha med mig till Börtan inför lördagen då det var konfirmation i Gunnarskog kyrka samt spelning på ett bröllopskalas i Stommen på lördagskväll/natten. På fredagkvällen skulle det riggas efter jobbet, därav stressandet.
I lördags som sagt var det dags för Hannes konfirmation, Gustavs ena kusin på sin pappas sida. Vi var inte med i kyrkan utan kom lagom till kaffet. Hannes och Johanna (Hannes kusin på sin mammas sida) hade konfirmationfirandet tillsammans i församlingshemmet, väldigt roligt att få ett ansikte till alla släktingar jag har hört talas om. Elin Kyrksjö var också där eftersom att hon är kusin med Hannes mamma Veronica, kan inte hjälpa men jag tycker att det är riktigt kul med släktträffar. Jag och Veronica gick igenom alla som var där så jag är välinformerad och var för den delen ganska väl påläst innan också tack vare MajB :) Mycket trevligt.




På kvällen var det dags för .. Brüllop! Kruskopf gifte sig och vi spelade för festekipaget mellan 20.30-00.30. Inte precis hela tiden då förstås, vi fick mat (det bästa med spelningar) och några kiss-/vattenpauser vid de tillfällen då kompisarna hade förberett lekar. Riktigt bra avlöst tycker jag, då fick vi tid på oss att förbereda nästkommande låtar. Nerplockningen gick på 15min (!) och i Börtan var jag vid 1, det kan man kalla snabba ryck! :)




Söndagen var en härlig slappardag. Jag och Gustav tog en snabb promenad i solen och kollade på utsikten från Globen (en ställning som Gustavs farfar Harry har byggt). Superfint! Synd att jag inte hade kameran med mig, har mobilbilder men ingen USB-sladd. Lagade lite käk och låg ute i solen i några timmar tills Martin och Elin helt plötsligt dök upp! Då blev det kaffe och lite trevligt tjöt :) Resulterade i svår solbränna på rygg och lår :P
Gårdagen spenderades först hos mormor och morfar där jag tvättade både Skodan och Mitsubishin, sedan på Dyrego. Avslutades med en promenad till mormor och frissering av Berrypöjken. Kände att jag var tvungen att redogöra lite för vad jag har sysslat med, det är väldigt kul att kolla tillbaka om några månader :)
Kan även meddela att jag nu äntligen har fört över 100kr till dig Josefine som bör inkomma imorgon, ifall du läser.

(v


Kommentarer
Postat av: Josefine

Haha, blir jämt perfekt de! ;) trodde inte du hade fått smset eftersom du inte svarade :P Men tusen tack ! ;)

2011-06-15 @ 10:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0