onsdag


Gött gött gött, precis färdig med recensionen av den skönlitterära boken som ska redovisas nästa vecka på onsdag - sista dagen av första året på sjuksköterskeutbildningen, JÄÄIJ! Trodde aldrig jag skulle komma hit. Gött då kan jag lägga det åt sidan.
Nu ska jag berätta hur duktig jag har varit de senaste dagarna, haha ;) I måndags tog jag en tidig långpromenix med Berryfisen och Molle, sen städade jag rubbet i hundhuset vilket var verkligt välbehövligt. Sen minns jag inte mer av måndagen..
Igår jobbade jag, Madde och Marcus på förmiddagen med frågor och opponentskap inför nästa vecka. Gött att det gick såpass smidigt, gäller att läsa in sig själv nu då. Klar med det vid 12, så då åkte jag och Madde till Åmot och hämtade ett paket för att sedan sätta sikte mot hemmaplan. När jag kom hem blev det ett riktigt masttag med gräsmattan! I 30°c hetta (!), njaeej inte riktigt 30 men varmt var det, klippte jag överallt med gågräsklipparen. Det tog några timmar, sen blev det dusch, en powernap på sängen och Madde! Madde fyllde 20 år igår och det firades med tårta och kaffe ihop med familjen, mormor Gunn-Britt och farmor Kerstin i Öjenäs. Märkligt hur det är, man känner sig alltid som en i familjen, haha! Av mig fick hon början till Ostindia-servisen, superdyr och superfin och jag tror att hon blev ganska nöjd :) Bilderna här ovan är ifrån hennes 18-års dag. Tog inga igår!
Så efter kaffet och födelsedagsfirandet åkte jag, mor och Martin över till Gunn-Britt och kikade på Mio (kattunge).
Nu my friends, är det mat (!) som gäller och att köra bort gammalt mögelhö från höladan.
(v

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0