midsommar

Dålig uppdatering på mig men det är sjukt vilken trevlig midsommar jag har haft!
Under midsommarafton jobbade både jag och Madde och det tog ju sååå himla länge innan klockan blev 6 och vi fick stänga affären för att sen bege oss till Töcksfors, tillslut så! Sagt och gjort, runt halv 8 var vi i Töcksfors hos Josefine och Dennis. Där var det en ordentlig skock med folk, de hade dukat upp till långbord under ett partytält (väldigt smart) och precis börjat äta, så vi slängde in våra potatisklyftor i ugnen, som vi sedan glömde bort (!) och grillade flintasteken. Uhh va gött det var! Helt makalöst, jag tror aldrig att en flintastek har varit så god och kvällen fylldes av rolig allsång och trevligt sällskap där under tältduken! :) Fint var huset också, stort och flådigt.

Håll ut med kvalitén på korten, det är en mobilkamera :)

Midsommardagen spenderades först i Börtan tills det blev dags att fara hemöver och sätta på färskpotatisen till mamma som hade jobbat. Vid halv 5-tiden kom Madde och vi for bort till Börtan med Fabian. Där stod vagnen och provspelade inför den stundande färden till Stommen och Gunnevi. Jag lämnade ner mina saker och mamma skjutsade oss vidare till Treske och Christers hus där Virre och Karin befann sig. Vi grillade och drack lite, har nog aldrig grillat så snabbt i hela mitt liv, innan Eskil kom och skulle hämta oss för vidarefärd mot Tvâre och Börtan. Han hade lite bråttom eftersom han skulle vara chaufför på vagnen som nu stod parkerad i Nerstöga hos Anton, fullpackad med folk. Och så började det ryka från motorhuven. Då hade Volvon gått varm och kylaren gått i sönder så det var bara att ställa ner bilen och ta Virres Merca till Tvâre och Börtan. Sagt och gjort, Madde, Karin och Virre släpptes av hos Johnny och Carina och jag for med Eskil till Börtan där vi bytte till fyrhjuling som vi tog ner till Anton. Där väntade närmare 25-27 pers i vagnen, riktigt trångt, som vanligt, men grymt festligt! Och så bar det av neröver. Det var sjukt roligt, vilken stämning! Lägger in några bilder.




Stoppade på två förfester innan vi nådde Gunnevi vid 22.30 någon gång. Tänker vi stannade för 10 kisspauser. Gjorde ett besök inom Johnny och Carina i Tvâre där jag träffade Madde, Karin och Virre igen! :) Höll på att välta med kärran under ett tappert backningsförsök också xD Många roliga upplevelser! En trevlig midsommar!

(v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0