måndag

Idag har varit en toppendag. Jag sov lagomt mycket i natt, det har varit fint väder och vi har haft mycket trevligt besök!
Imorse åkte jag och mor ner till Charlottenberg, inhandlade lite mat och satte sikte mot Adolfsfors där vi hämtade röjsåg och mattor. Väl hemma skulle det ordnas med mycket, mamma ville ha lite i ordning till besöket som skulle anlända vid fyra tiden. Jag målade ena grinden kriiiitviiit (vi har satt upp gamla grindar, mammas påfund), så vit att jag målade mig själv så jag fick i håret och for sen åter ner till Charlottenberg för att öva med Gustav Kaspersen. Det gick finfint idag, det satt som ett smäck och for hem igen till några minuter över fyra. Vi ska för övrigt spela tillsammans på Edaträffen. Besöket anlände vid halv fem i form av .. Maggan och Malin :) Alltid lika trevligt, alltid lika roligt tillsammans! Vi gjorde ett besök till mormor och morfar, jag for hem lite tidigare för att tända grillen och sen grillade vi kotletter och åt klyftpotatis. Lite senare kom även Gustav som också fick mat och kaffe med jordgubbar och grädde. Det måste vara något av det bästa med sommarhalvåret, jordgubbarna.. I love them.
VIPS så var klockan halv nio och alla gjorde sig redo för avfärd, Maggan och Malin mot Arvika och senare Kil och Gustav mot Verken och sitt nattskift. Puuh, tur att man slipper det, nattskift alltså. Inte för att jag någonsin har jobbat natt men av vad jag har hört/sett/erfarat på Gustavs och andras fronter så är det inte alltför roligt.

Jaa och så var vi där då, i början på en ny vecka. Som det ser ut nu så ska jag eventuellt jobba imorgon, det spörs att se till morgonen då jag får besked. Här går det fort i svängarna, men det är ju det jag tjänar pengar på xD Jobbar ytterligare tre dagar till under veckan, sen ska jag och Gustav öva igen, jag ska med mor till Arvika en tur och någon kväll träffa Marika för musikbakgrundsmojs.



(v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0