onsdag

Lämnade djuraffären ikväll med en omsättning på 46 tusen, inte illa för att vara en onsdag och då var det ändå två timmar kvar till stängning. Gött! Igår stängde jag med 53 och ett halvt i kassan. Slog förra årets 19/7 med drygt tio tusen, inte illaaaa!
Trött, sleten, ont i ben och fötter. Är inte van att springa i plastfoppas på det hårda golvet. Borde göras ännu oftare. Egentligen inte, inte speciellt bra för kroppen men pengar. Har varit ute på en promenad med halva hundstyrkan. Asså, det är så otroligt vackert ute och det luktar så gott. Himlen är ljusblå med tunna slöjmoln och det är pyttelite kallare än ljummet ute, perfekt för promenader. Synd att det har varit så dåligt med soldagar, typiskt svenskt med regn hela somrarna igenom. Det gäller att ta vara på de fina dagarna, hoppas att det blir lite tork snart också så vi kan slå och få in höet!
I måndags, då jag hade ledig dag tog jag och Karin en tur till Karlstad där vi hämtade en bokhylla som hon och Lars tittat på. Sen besökte vi Bergvik, Biltema, Travshoppen och slutligen IKEA. En dag med lite regnigt stundom halvgrått varmt väder, en ganska passande dag att ränna runt i affärer och åka bil :) Vi kom också fram till att jag har varit inne på toaletten i båda Lars föräldrars hus, BAHA, onödigt vetande :P
Vad har jag annars gjort? Jag har jobbat :P Och just, i lördags var jag, Gustav, Martin, Madde och Rasmus iväg på Harry Potter, den sista då förstås, och givetvis känns det trist. Tror att jag har läst det i typ varenda blogg jag har varit in på, vem tycker inte att det är tråkigt att vi nu har nått slutet! Och slutet på filmen, jaa, det var väl godkänt. Svårt att sluta en sån här följetång på ett bra sätt, man förväntar sig alltid att det ska komma fler filmer, man vill ju bara ha mer, mer, mer! Men sammanfattningsvis så var den här sista filmen allt de två/tre senaste filmerna inte har varit - möjlig att förstå! Inte fattat ett skvatt av de två, tre sista filmerna. Den här sa mig allt. Till saken hör nu då också att jag inte har läst några böcker, bara sett filmerna. Och på bion träffade vi Bella och Isac som vi inte har sett på 1 år, vart tar tiden vägen undrar jag!? Det känns som det bara var några få månader sen! Har även träffat underbara Johanna som jag heller inte har träffat sen studenten då hon har varit au-pair i Paris fram tills för någon månad sen :)

Jag älskar sommaren, för mig är det sommarlov även fast jag jobbar. Gött att få slippa stressen med studierna, härligt att bara få släppa på disciplinen och inte känna att något hänger över en. Dock gör det ju det, börjar må lite halvdåligt inför C-uppsatsen som är när då, jo inte FÖRRÄN NÄSTA HÖST EMMELIE, WTF!?!? Lägg av!! Ååh! Glöm det bara! Hoppas jag känner mig mer taggad och orkar ta nya tag om en månad :)
Till veckan är det Fryksdalsdansen och jag undrar om någon har tänkt sig dit? :) Jag är lite sugen, men jag jobbar i början av veckan och i slutet. Ska sjunga och spela på lördagen också, på Edaträffen så i så fall får det bli en spontantripp dit i mitten av veckan. På torsdagen spelar nämligen ROLANDZ! Wiiieeho! Men inträde för en dag ligger på 300kr, det kanske inte är så farligt, vad vet jag. Hamnfesten kostar 400kr för en dag, 500kr för två (om jag nu inte helt missminner mig). Det ska också bli kul, vet bara inte om jag ska gå en eller två dagar. Fredagen blir det definitivt för då har jag tänkt mig FÖRFEST. Yeapp!
Men men, återkommer om det. Måste ge mig med skrivandet nu, det blir för långt.

(v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0