in this storm

Höstterminen är avslutad och det känns, ursäkta mitt uttryck, för jävla bra. Hade sista tentan för första halvåret igår, i patofysiologi. Det känns underbart att veta att första terminen är avklarad, jag fixade att ta mig igenom detta ända hit i alla fall! Och om 3 veckor återstår det att se om jag klarade 30hp eller ej, då kommer tentaresultatet. Jag och Madde tog saaben in till Karlstad igår och avverkade sammanlagt 3-4 timmar med härligt prat om allt mellan himmel och jord. Saaben krånglade nästan inte alls förutom att jag blev lite nervös när den inte gick att låsa upp (!), men tillslut så. Vi va in på OK och fyllde spolarvätska också och man kan väl säga att det tog en stund innan spolarvätskan kom ner i sin behållare xD
Drog igång och röjde lite på rummet när jag kom hem, hade kläder fulla soffan eftersom att latmasken varit aktiv i en dryg månads tid. Nu är garderoben lite mer smockfull! Somnade sen gött med Gustav bakom ryggen :)
Nu sitter jag med en kaffekopp i soffan, vi gick upp för en och en halv timme sen. Gustav skulle iväg till Peter och hjälpa honom med en panna till garaget och jag ska snart ränna ut och se till hästarna. Lite senare ska jag och mamma inom morfar och hämta plåster till mormor och vidare till mormor på sjukhuset.
I torsdags var Erics begravning. Den var jättefin med mycket folk, så mycket att det öppnades upp till läktaren. Under avskedet spelades den akustiska versionen av Forever - Fireflight och det var så känslosamt, märkligt hur musik bidrar så mycket. Det är så ofattbart, det finns så många frågetecken? Kan bara föreställa mig hur frågorna snurrar i huvudet på hans närmsta.

I know you didn't bring me out here to drown
So why am I ten feet under and upside down
Barely surviving has become my purpose
Cause I'm so used to living underneath the surface

(v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0