hold my hand

I måndags och tisdags var det dags att besöka universitetet igen för första gången detta år. Vi hade Rune Johansson från neurologen i Karlstad och han föreläste givetvis om nervsystemets patofysiologi.
I tisdags efter skolan klev jag av tåget i Kil, Malin hämtade mig på stationen och vi for hem till dom. Där blev det en hel dels pratande eftersom vi inte ser varann så ofta! Sen kom Maggan och mamma hem från Karlstad för de hade varit och besökt mormor på sjukhuset. Då blev det lite mat och kaffe och eftersom att Maggan är otroligt underhållande och komisk så blev det en hel del skratt! :) Ola hade blivit jättestor. Nu låter det som att det är en liten pöjk vi pratar om, han går andra året på gymnasiet så jag menar snarare att han har växt och att han i kroppsbyggnaden har blivit riktigt grov. Vi lämnade Kil vid 8-halv 9 och då följde Malin med till Arvika. Sen raka spåret till Charlottenberg eftersom att saaben befann sig där. Där var det en halvmeter snö så efter en kvarts sopande kunde man bege sig hemåt.
Här om dagen stod det grillning i Börtan på schemat. Jag, Gustav, Daniel, Lisa, Marcus, Martin, Hans, Christopher, Millan och Nova tog diverse transportmedel; fyrhjuling, cross och snöskoter ut på sjön och grillade. Det snöade som tusan men vi fick fyr på brasan (vi hade ingen aning om hur tjock isen var) och grillade korv. Efter nån timme packade vi ihop och åkte upp till grillkåtan. Där blev det lite varmare :) Där blev vi tills mörkret började smyga sig på och tills Ledin skulle försöka få start på sin skoter. Det resulterade i att Gustav fick skjutsa hem ett gäng och åka efter startspray. En mysig dag i alla fall! :)
Igår va jag iväg på jobb i några timmar. Jobbade istället för Linda eftersom hon skulle iväg till veterinären på koll med sin dräktiga vovve. Träffade på Sofia och Anki, det var grymt längesen :) Efter jobbet åkte jag in till Johan och drack kaffe, också något som jag inte har gjort på länge. Blev kvar i drygt 3 timmar, det fanns mycket att prata om :) Kvällen avslutades efter en snabbstädning av rummet.
Nu ska jag ta mig en sväng ut till djuren.

(v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0