slutet av januari

Vilken vecka! I onsdags började vi en ny kurs - hälsopsykologi så nu läser vi om Freud, Eriksson, Bowlby etc, ganska flummigt, har tagit mig igenom halva första kapitlet i en av fyra böcker. I onsdags kom mormor hem ifrån sjukan och på torsdag morgon kl 05.00 ringer morfar och säger att hon har brutit lårbenet så då var det raka spåret till akuten, igen. Jösses. Har varit och hälsat på henne idag, då kom även mormors syster Lisa från Kil. Ögonen blev så stora på mormor, hon kom ju utan förvarning :)
I fredags gjorde jag mig en tur till Edane och Karin. Vi drack te och fikade, sen tog vi en promenix med Boss och en tur till stallet innan vi drog oss in till stan. Där gjorde jag ett besök till mormor på sjukhuset och sen möttes jag och Karin upp för mat på Sunday! En riktigt härlig dag! Gustav kom också, han gjorde oss sällskap den sista timmen-halvtimmen på Sunday innan jag och han åkte till Peter och Pernilla på kalas. Pernilla fyllde 39 år. Där fick vi också käk och kaffe och vid 21-snåret begav vi oss till Börtan.
Lördagen bestod av utgång. Japp, jag och Sara for till Madde där vi började förfesta medan hon gjorde sig i ordning efter att ha jobbat. Gunnel fixade lite Skåne Akvavit och vin bjöd Sara på, stre järnet med Anders (vi stre om trav), Gunnel och Rasmus. Gustav och Peter kom vid 21 och skjutsade oss till stan i SAABEN. Då flänger Sara upp en nötmix och en chokladkaka: NU SKA VI HA PICKNICK! Efter att ha tagit ut lite pengar, spillt ut nötmixen utanför banken och hämtat upp Karin och Virre intog vi Rajjens. (Efter att vi gömt undan boozen, givetvis.) Det blev en tequilashot med tjejerna och efter detta gick vi på Tiki. På vägen dit störtdök Sara på trottoaren, och jag gjorde reflexmässigt en ansats till att böja mig ner och hjälpa henne upp. Kruxet var att jag hade en öppnad ciderflaska i innerfickan, vilket jag förstås inte hade en tanke på, så jag duschade henne med cider xD Jag och Karin gjorde lite senare ett besök på en fest och sen när festen drog till Rajjens gick även vi tillbaka. Träffade Lill Mad där och vi köpte en hallon-och-lakritsshot. Gjorde inte av med mer än 100kr under kvällen, ganska nöjd, ganska rund under fötterna, ganska kul kväll, i stora drag åtminstone. Fick reda på lite konstiga saker sen - å nej, jag är inte alls bitter, inte alls! Galning. Kvällen var bortsett från detta rolig, lite extra komisk när Gustav i slutet fick leta reda på alla passagerare och jag försökte bidra med att göra mitt bästa för att tala om för honom, ungefär 200 ggr, att jag hade Saras nummer i min strömlösa telefon. "Tyst nu Emmelie, TYST MEEEED DIIIIIG!"
- Vad säger man? Just gotta love him.

(v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0