onsdag

Oj oj, jag ligger VÄLDIGT mycket efter med bloggandet. Det är inte direkt med mening utan problemet har snarare varit och kanske fortfarande stavas tidsbrist. Det har hänt mycket! Egentligen ska jag hämta almenackan, just a minute .. Sådär! I den försöker jag skriva ner det mesta. Bläddrar jag tillbaka tre veckor (!) så var jag iväg på räkbåten med jobbet. Den turen var förstås jättetrevlig! :) Vi åt massvis med räkor! Efter att räkbåten tre timmar senare återvänt till Arvika hamn gick vi vidare på Rajjens där det var HAPPY HOUR, uhj va jag gillar happy hour! Köpte två drinkar och en (eller två?) shottar plus en shot till Linda som jag ansåg var i stort behov av en sådan! :D Kvällen avslutades på uteserveringen vid halv 12-tiden.

Veckan efter fortsatte med jobb och Edaträffen! Det var mig en upplevelse det med :) Det gick sammanfattningsvis väldigt bra för mig och Gustav, låtarna satt som ett smäck! Tidigare under dagen och fram till vår speltid 14.45 hade vi fått umgås med Minnah samt hennes gitarrist Jack och bokare Peter. Det var himla roligt! :) Minnah avlöste min och Gustavs (Kaspersen) kvart med att komma in och sjunga sista refrängen tillsammans med mig på Lady GaGa's låt "You and I", det var tufft! :') Hon och Jack avslutade hela dagen med en dryg halvtimmes uppträdande på en fullkomligt kokande lastbilcentralsbrygga!

Förra veckan hade vi fullt upp med hö, jag och Gustav (min pojkvän, svårt att veta vilken jag menar när jag pratar om två olika Gustav:ar i bloggen) avlöste varann i traktorerna. Gustav hade speciellt mycket att stå i eftersom att han är så jäkla händig, han får ju skylla sig själv när han kan ALLT!? Haha, stackarn! Satt han inte i traktorn var han i vedhögen eller hos morfar och svetsade armar som ramlat av strängläggaren som jag körde. Tror det var sammanlagt tre stycken armar som rök under tiden jag körde, det sista haveriet (och värsta!) blev när jag hade ett jalé kvar att vända löshö på. Då gick närmare bestämt hela strängläggaren i sönder (!) men Rasmus har prövat att svetsa och putsa på "huset" som gick i sönder, har ännu inte uppdaterat mig om hur det gick, om det fungerade. Men mina vänner, allt löshö kom in torrt vilket var viktigast och pressarna hann vi också med!

Jag har även varit i Karlstad på Hud och fått borttaget mitt stora födelsemärke som funnits vid min sida (på min sida, hahahahaha!) i drygt 20år. Sorgligt värre! :P 5 stygn i troskanten på höften nu, haft stygnen i exakt en vecka igår.

I fredags var det dags för Hamnfesten och jag hade min årliga förfest här hemma :) Om jag själv får säga det så blev den väldigt lyckad, trots regn och kyligt väder! Hade dukat upp på verandan. Vid halv 7-tiden var vi alla 9 (som kunde komma) så då började vi grilla! Kvällen förflöt med skratt, prat och dricka. Jag bjöd på Absintheshottar som alla höll på att spy av, lika komiskt varje gång men vad är en hamnfestförfest utan starka shottar!? 60% var det denna gång :D Vid 9 kom Gunn-Britt med bussen som skulle föra oss till Backsjöbotten och sedan vidare till stan. I Backsjöbotten stannade vi till hos Peter G där de också hade förfest. Vi som kom med bussen stormade huset och intog toaletten där jag råkade putta ut duschkabinsdörren innan vi återtog våra platser i bussen och for vidare till stan! Att tillägga är att Gustav och Peter också följde med oss :) Nån kilometer senare blev det helt plötsligt ett herrans liv i bussen (?!) vilket resulterade i en ganska spänd stämning, som tur var höjdes musiken och bussen återfick det mesta av atmosfären! Väl inne i stan försvann alla åt olika håll, jag, Karin och Madde gick på Rajjens där vi träffade Nanna och Virre, sen vidare på bryggan! Jag minns att jag något ofrivilligt pröjsade 3 tequilashottar xD Jag, Karin och Nanna åkte en karusell och Baseballs-spelningen var GRYM, det mesta av den såg jag med Gustav. Sjukt bra, har inte fattat att de är tyskar! :) Halv 2 for jag och Gustav hem till en säng som alltid är lika härlig att komma hem till. Härlig kväll! :)
I lördags var jag, Gustav och Eskil bara ner och kikade på folk. McDonald's mat blev det också! :D

Såå, då var vi ju nästan framme vid dagens datum ;) Måndag, tisdag har jag jobbat och igår skickade Lisa och undrade om jag och Gustav var sugna på mat. Daniel har varit iväg upp i Norge och fiskat så de skulle tillaga torsk och bjuda oss på! Supergott var det och alltid lika trevligt! :)

(v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0