tina 20 år, praktik och 1-års dag

Oj oj, här skulle det ha varit uppdaterat för längesen eftersom att det händer mycket!
I lördags var det party - Tina fyllde sina 20 år för exakt en vecka sen och det skulle firas! Jag, Josefine, Sofia och Sandra blev vid 18-tiden på lördagen bjudna på trerätters hemma hos Tina i Arvika, mums säger jag bara, och vi förtärde även lite starkare drycker till detta. Kvällen bestod av mycket skratt och prat och komiska samtalsämnen samt demonstrationer - givetvis glömde jag kameran! Får se om jag kanske kan få tag på kort från annat håll. Jag maskade förstås mina nylonstrumpbyxor i samband med ett toalettbesök så mitt uppe i allt fick vi leta upp tights som jag trängde på mig och som vi även sydde ihop. Det var bara att hiva upp ena benet på diskbänken och för Tina att sy ihop mig ;) Vid 22 kom även Madde och efter 23 drog vi oss mot Tiki. Tikibesöket slutade för min del som planerat vid 01.15, dock fortskred kvällen en bit in på sena timmarna då jag helt plötsligt började må väldigt dåligt. Bra där. Men det var fram tills dess en trevlig kväll och jag kom välbehållen hem tack vare min skatt. (Gustav)
Igår gick vi T2:or (termintvåor) på praktik eller fältstudier som det egentligen heter. Vi ska gå med på ett boende eller sjukhus beroende på vart vi har blivit utplacerade för att iaktta och observera främst vårdpersonalens syn på människa, hälsa, omvårdnad och vårdmiljö, men även patientens syn. Efter dessa tre dagar ska vi skriva färdigt vår hemtenta som handlar om just dessa fyra konsensusbegrepp som vi så fint har lärt oss att det heter. PERRY, haha. Har gått med på boendena i Charlottenberg samt litegrann ute i hemmen. Det har sammanfattningsvis varit mycket intressant och jag har fått följa väldigt trevliga sköterskor! En sista dag återstår imorgon innan fältstudierna är över. Men, jag har även gjort annat idag. Eftersom att det i fredags (!?) var sista dagen med vinterdäck (gött att en får reda på ändringar!) åkte jag idag upp till Börtan och bytte till sommardäck, vilket förstås var mycket välkommet :D Hade även med mig Berryfisen som fick hälsa på Maj-Britt under tiden. Gjorde en svängom inom Madde i Aschtan innan jag for hem. Nu är jag lite lagomt dåsig så nu blir det sängdags.


Å just! Igår hade jag och Gustav 1 år :)


Tänk va fort tiden går när man har roligt!

(v


Kommentarer
Postat av: Jossan!

Åh vilken härlig bild! :D Hade verkligen sjukt roligt hos Tina, vi måste festa ihop oftare :D <3

2011-04-21 @ 12:40:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0