helgen

Klockan ringde första gången vid 04.20 nån gång.. Jag klarade inte ens öppna ögonen och ofta är det så att det är jag som vaknar "snabbast" av alarmet. Gustav spratt upp ur sängen. 04.35 hörde jag caddyn starta och så var han iväg. Seriöst, en kvart från det att Gustav vaknar sitter han i bilen? Jag förstår inte hur det är möjligt. Jag behöver helst vara uppe en timme och tjugo minuter innan jag ska iväg, okej, en timme innan går bra. Det finns inte planer på att jag ska hinna äta min frukost på 5-10 minuter. Jag måste tugga maten lååångsamt, men han har kapacitet han, mitt lilla hjärta. Och tidspessimist är han då han börjar 06.00 och åker 04.35, vilket kanske har framgått nu.
Nu sitter jag i köket och tittar på Ester, vår ena setter (mammas ögonsten). Hon löper och har krupit upp på kökstolen bredvid mig och ligger med huvudet på bordet och stirrar på mig. Det är nästan så jag funderar på att gå och hämta kameran så ni får se, det är faktiskt lite charmigt, hon är väldigt sällskapssjuk, SPECIELLT då hon löper.
 


weheartit.com


Vad har hänt sedan sist? I fredags var jag och Madde till Sälboda och tittade på lokal inför den 7 maj - Charlotta. Vi ska spela på Fridhem då det är "bygdefest" i Sälboda. Det ska bli skoj :) Vi fick kaffe, te, smörgås och tonfiskröra hos Fredrik och Annika efter att vi varit borta och kollat på lokalen. Sen fick de gå igenom vår repertoar och de verkade nöjda, de hade något låtönskemål som vi får försöka uppfylla!
I lördagskväll ringde Daniel mig och undrade på om jag inte ville vara chaufför, så jag reste ner till Lina där Daniel, Lisa och Markus befann sig och hämtade upp dom för att sedan fortsätta till Börtan och hämta upp Gustav. Det var meningen att vi skulle ta en liten bygdetur, men bygdeturen förvandlades snabbt till en tur till stan eftersom att förfesten där Anton och gänget befunnit sig hade flyttat sig från bygden till stan. I stan blev det en tur till Oskar, Martin och Elin innan det blev vidarefärd in till centrum. Där var Snakebites och Tove Styrke, så vi gjorde ett försök att ta oss in på Rajjens men där var det pröppat och man släppte inte in några fler. Jag gick och köpte mig mat medan de andra drog vidare till Mulan, Tiki, The Roof. Min kväll tillbringades i Daniels Toyota tills de andra vid 01.30 var färdigfestade och sökte sig tillbaka till bilen. Hemma vid 03.30, då kan vi konstatera att min grad av trötthet var ganska hög, men en helt okej kväll!
I söndags tog jag och Gustav en promenad till Anton och Linda. Pöjkera fick för sig att dom skulle köra ut Antons volvo och busköra lite, jag och Linda satt i baksätet, och det slutade med att vi fick ut och putta för vi fastnade på sned i ett s.k. dike. Haha! xD När vi kom tillbaka hem ringde Dyrego och jag for ner och jobbade de två sista timmarna för Linda. 400kr plus i kassan, haha :) Stora pengar!

(v


Kommentarer
Postat av: Nina

Hej! Ja men visst! :)

2011-04-12 @ 12:30:44
URL: http://stuck.blogg.se/
Postat av: My

Klart det är okej att du länkar. Det är bara att köra på :)



<3

2011-04-12 @ 23:21:22
URL: http://mkrf.blogg.se/
Postat av: Karin

Absolut får du länka min blogg :) bara skoj att du vill!! Massa kram

2011-04-13 @ 09:58:08
URL: http://karinbradshaw.blogg.se/
Postat av: My

Blev nyfiken.

Varför ville du länka föresten? ^^

2011-04-17 @ 21:29:56
URL: http://mkrf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0