finally

Äntligen fredag, det var det första Madde sa när hon kom och satte sig vid mig på tåget imorse. Sofia kom på i Arvika och sa ungefär samma sak. Härligt med lite andningsrum, men till veckan på fredag har vi vår första tenta, i cellbiologi. Hade föreläsning idag i drygt fyra timmar om det sista om kemisk organisation och sen gick vi över till den grundläggande cellbiologin. Puuh, säger jag bara. Det var en pers, men en hel del kände jag igen från Naturkunskap B, gött. Gött för Tina som har gått natur och kan allt dom tar upp - aminosyrors uppbyggnad, DNA:t och RNA:ts uppbyggnad, kovalenta bindningar, vätebindningar, joner och jonbindningar, allt kemiskt man kan tänka sig! Nåja, det går hyfsat, jag förstår ändå en hel del. Slutade 12 idag, otroligt skönt. Har lite jag måste repetera under helgen och läsa in mig på tills på måndag men annars ska jag försöka att inte ta så mycket i anatomiboken och mina anteckningar. Lite lagomt, på kvällen innan jag lägger mig och en timme på dagen kanske.
I natt sov jag i Börtan :) Gustav jobbade till 10. Jag var hos Maj-Britt vid 9 och satt och snackade/skumläste i en timme tills Eskil och Mathias äntrade köket. Gick och la mig vid 10, läste i anatomi & fysiologiboken och mina anteckningar men blev trött väldigt snabbt. Somnade dock inte snabbt, var halvvaken när Gustav kom hem, men det kan ha berott på att han kröp ner bakom mig runt kvart i 11 - hade inte legat så länge, fast hade ändå ingen tidsuppfattning. Kändes trögt att somna bara. Gick upp kvart i 5, sminkade, käkade och läste. Drog vid 6-snåret och stack inom hemma för att ställa ner bilen och åka med mamma ner till tåget.
Nu i eftermiddag har jag bara lagat mat, druckit kaffe och suttit i soffan med datorn i knät och kollat runt på bloggar och skrivit med Madde. Kul att läsa vad som händer i folks liv :) Följer Anki, Sofia och Josefine men hon måste uppdatera oftare. Nåja, nu blir det att lata! (och läsa lite anatomi & fysiologi)

Första veckan på universitetet avklarad, check!

(v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0