lätt att vara negativ


Titta
vilken underbar bild jag hittade! Det strålar sommar om den :)
Då har veckan börjat om på nytt med fantastiskt väder. Man blir på helt annat humör. Det är konstigt vilken inverkan vädret har på en. Man blir mycket tröttare på hösten, åtmistone blir jag det och jag har då lätt för att hamna i små dippar. Kommer på mig själv ibland med att tänka riktigt jävla negativt och nedlåtande om saker och ting, bl.a. mig själv. Hallå? Är det vädret som spelar in eller vad är det frågan om? Varför känns det helt plötsligt som att allt går emot en. Det går i princip så långt att jag ändrar min livssyn. Varför går man runt och mår kasst för att det regnar och slaskar? Världens sämsta idé, seriöst. Vem kom på den? Men jag älskar vår och sommar. Kan inte sticka under stolen med det och jag tror (inbillar mig?) att jag blir en gladare människa och jag brukar alltid skylla på att det har med ljuset att göra. Så. Nån som har en bra idé om hur man gaskar upp sig och behåller den positiva inställningen under vinterhalvåret?
Idag har vi haft en diskussion inom medicinsk etik med en allmänläkare. Ganska intressant! Vi tog upp frågor som rörde Downs Syndrom, dödshjälp, Placebo-läkemedel och hantering av patienter som inte önskar berätta om sin sjukdom för anhöriga. Det är svåra etiska frågor att ställa sig inför och ta ställning till. Men kul att diskutera! Och man kommer säkert ställas inför någon av dem i jobbet.


(v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0