lördag

Sitter i soffan och latar mig. Anatomiboken och anteckningsblocket ligger framför mig, inte velat röra boken sen efter seminariet men nu krävs det att gå igenom lite gammalt material och nytt inför nästa vecka.
Städade akvariet i förrgår. Mitt akvarie har drabbats av nån sjukdom som hela tiden återkommer, tror faktiskt att det är flera stycken. Det yttrar sig som vita prickar ibland (troligen vita prick), fjällförändringar eller något som liknar fenröta. Det pendlar, men för några dagar sen upptäckte jag att en av mina sjuka fiskar hade fått ett stort köttsår på ena sidan så då orkade jag inte hålla mig utan fick be mamma ta bort den. Jag hade inte hjärta att göra det! Dom är som små barn för mig. Hade redan frågat Gustav men eftersom han har ganska mycket att stå i så fick mamma rycka in istället. Ja, jag vet att jag är lite drölig men nu är det städat!
Vilket tråkigt väder det är ute då! Va ute hos hundarna förut och det är riktigt surt. Det blåste göör kallt! Jag skulle egentligen ha jobbat idag men Madde tog den istället. Behöver lite andrum. Sitter och glor på tv nu, har i princip inte gjort något vettigt idag. Tänk hur det blir, men det är väl en del av andrummet jag efterfrågat ;) Myst lite med Gustav som vid halv 2 åkte iväg till Backsjöbotten för att titta på nån dikning han så småningom skulle göra. Han är helt fantastisk. Jag är så glad att han finns för mig :) Så. Nu ska jag läsa lite på mina gamla anteckningar och kolla in kurstorget. LAATMASKVARNING!

(v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0