studentlycka

Asså, vad det har hänt grejer i år. Jag satte mig precis vid gamla datorn (har härjat runt på bärbara datorer senaste tiden) och slog på spotify, nån söt, kärleksfull sommarlåt som ger ett sånt där lyckorus. Kikade igenom bilder från studenten, studentbalen, studentkonserter, skolan innan studenten, Tunisien, vårbilder och några av de få sommarbilder jag har tagit. Har varit väldigt dålig med kameran i sommar, men nu uppstod det här härliga lyckoruset. Alla minnen från estet, från de gånger vi tjejer i "gänget" har träffats, de gånger vi varit utpå, små små stunder av bara snack, pirr i magen, sol och lycka över att ha slutat gymnasiet. Och så var vi fria, sommaren gick och nu är vi alla på olika håll. Är det inte konstigt, va fort det går och tänk att man aldrig riktigt ska vara förberedd? Typiskt! För även fast vi anser att den här förändringen är fullt acceptabel och alla vet att gymnasietiden är över så känns det lite tomt. Inte konstigt, att sluta 9:an var också en pers, åtminstone för mig. Varför skulle det vara annorlunda med gymnasiet, det handlar ändå om tre år då man lärt känna nya människor, en del riktigt väl. Jag älskar mina vänner och bekanta :) Jag älskar när de kommer fram, kanske stannar några minuter extra för att prata och berätta vad som händer och hur de mår. Jag blir så lycklig. Jag är så glad när jag tittar tillbaka på alla bilder. Det har varit så fantastiskt roligt, inte alla gånger, men för det mesta. Vet inte varför jag är så nojjig nu :)

Idag har jag haft min första tenta! Cellbiologin avklarad. Den gick snabbt, jag var klar efter ca 45 min och vi hade 5 timmar på oss. Då inväntade jag, Tina och Sara de andra tjejerna och åkte in till Karlstad för en fika innan tåget hem för mig och Madde skulle gå. Eftersom SJ-tåget var inställt så var det ersatt med buss (skräll). Jag, Madde och Markus, en kille i klassen, satt och pratade beteendevetenskap hela vägen till Arvika och efter att Markus lämnat oss fortsatte vi vår diskussion till Charlottenberg. När jag kom hem fick jag åka huvudstupa ner till Adolfsfors med Bengts nycklar och sen åkte jag och mor till Lantmännen för att införskaffa hösalt och saltsten. Gustav var här igår och hjälpte till att köra in hö, så nu är det äntligen inne. 4 ton tror jag bestämt att det blev? Brukar vanligtvis få in 6 så det är lite fattigt i år. Va överlycklig för jag fick köra morfars Valtra med hökärran :D


Nej, nu bjuds det på lite minnesfyllda situationer här nedanför.




















































(v


Kommentarer
Postat av: K

Åååh va lycklig jag blir när jag ser Tunisienbilderna! Det var så himla kul... Vill så gärna åka igen! Puss

2010-09-10 @ 19:10:03
Postat av: anki

<3

2010-09-10 @ 19:14:45
URL: http://ankinilsson.blogg.se/
Postat av: K

Bild nummer två: Ööööhhh.... Vi tar och kollar i katalogen!

2010-09-12 @ 22:55:53
URL: http://mygoldenthoughts.blogg.se/
Postat av: sofia

jaa, oekj :) det är nog så det är.. haha med mig är det helt okej! skolan och så går bra, dock är det ganska mycket att göra! nu bor jag i ett rum i en villa hos en tant. känns lite ensamt. men that's it liksom. haha

2010-09-15 @ 09:42:15
URL: http://blueberrybaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0