onsdag



Vet ni va! Jag har suttit nästan hela dagen hemma med uppgifter inför seminariet som vi ska ha till veckan. Gustavs klocka ringde 05.45 imorse, min ringde kl 6 så då gick vi upp och åt frukost, att tillägga är att jag faktiskt inte hade några lektioner idag. Han åkte till Verken kvart i 7 och jag gick upp och satte mig med frågorna inför seminariet som kommer handla om skelett, muskler och leder. Här har jag suttit i princip sen kl 7 imorse. Egentligen är det bara korkat. Jag har varit nere på toa, käkat, varit ute på en hyperventilationspromenad (fick ett litet panikutbrott på ryggradens 20 muskler på latin, fäste och bidragande rörelser sådär), varit med fyrhjulingen till Björnsätra (mormor och morfar) för mamma har varit där och fixat eftersom de åkt till Uppsala och så har jag snackat i telefon med Mariann, Bengts syster som är sjukgymnast. Jag körde efter närmare 8 timmar totalt fast på ryggradens alla muskler. Jag höll på att avlida, på flera sätt. Jag ville bara spy på anatomin och fysiologin, för att inte tala om läraren vi har i ämnet! Vederbörande informerar inte.. Ville spy på programmet! Jag är ett sånt pucko! Varför pluggar jag så länge? Jag vill så gärna bli färdig men det är så otroligt mycket att läsa in, en hel jäkla vetenskap! Igår va första gången tanken att hoppa av dök upp i huvudet. Jag var så övermatad med information så jag kände att jag knappt kunde prata med folk för då skulle "min bägare" rinna över. Ööh?
Har precis snackat med Gustav. Nu har han lunch :P Han började på Verken i måndags och har haft nån slags introduktion de senaste dagarna, så idag skulle han börja på monteringen och gå två-skift - men efter sista delen av introduktionen idag fick han börja på svetsen istället och gå tre-skift! Det är ju väldigt bra eftersom han egentligen ville vara på svetsen! Men tre-skift? Okej, jag får väl stå ut med att vi kommer gå om varann en del. Men han får i alla fall vara där han vill :)
Jo, mormor och morfar har åkt till Uppsala. Idag skrevs hon in vid 12 och imorn ska hon på neurofys, vet knappt själv vad det innebär, det är någon neurologisk undersökning i alla fall. Hoppas Uppsala är bra. Eller nått. Hoppas att de kan hjälpa till med något.
Imorn ska jag upp 04.45 - mitt tåg går 6.20. Bäst att vara i tid, vi ska ha våran första labb på morgonen. Just nu, inte kul.
(v

Kommentarer
Postat av: sofia

ja, precis. det var naprapatens fel :p eller mtit egentligen eftersom min rygg är så spänd. jag fick någon slags migränanfall som höll i sig. haha :p ja! verkligen.. men ajg vill bo helt själv. heeeelst. haha ja, det är faktiskt riktigt mycket i skolan! vi är dock lediga typ 2 dagar i veckan och sånt där. men ädnå. det är mycket hemarbete. haha hur är det för dig? i skolan och annars? :)

2010-09-17 @ 10:59:51
URL: http://blueberrybaby.blogg.se/
Postat av: Anonym

jaa, det är mycket grejer! och balansen är svår att hitta. men det fungerar nog snart :) neeeej, ud kan inte hoppas av nu. det kommer säkert bli bättre snart :D

2010-09-17 @ 19:00:13
Postat av: K

Ny design!! :D

2010-09-20 @ 09:53:07
URL: http://mygoldenthoughts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0