måndag

Men gött att läraren ger oss information nån gång om seminariet som vi ska ha till veckan! Han har inte ens nämnt det så vitt jag vet. Idag var det nårra tjejer i klassen som hade dragit ut seminariepapper från kurstorget. Jag har inte ens haft några inloggningsuppgifter för att jag var för sen att registrera mig på universitetets hemsida, men idag fick jag finally fingrarna ur röven och gick och fixade dom. Jahapp, där ser man. Där ligger det mesta av informationen eller kanske den lilla informationen som finns (!). Gött att inte läraren säger ett knyst om det. Han har alltså tänkt att vi ska "hitta" det där. Helt annat studiesätt jämfört med gymnasiet. Där delar dom ut papper, här måste man gå in och söka upp och skriva ut själv. Haha, så går det när man är van den lyxen som bjuds på gymnasiet! Labkompendiet var t.ex. på 24 sidor. 24 SIDOR. Jag tyckte att det var mycket? Dock sa Madde att det var alla labbarna för hela kursen - puuh! Det var ju tur. Så långt läser aldrig jag (!). Blindstyre. Som sagt, van grundskole/gymnasielyxen.
Det har varit en sån där lagomt kul dag idag. Det blir så mycket information på föreläsningarna, man måste verkligen hänga med i svängarna och vara superkoncentrerad. Det är bra, man är oftast väldigt koncentrerad. Dessutom föreläser dom oftast om intressanta saker. Är inte så förtjust i kemi; vätebindningar, opolärara- och polära kovalenta bindningar, joner eller alla transporter, Na-K-pumpen.. Uff, nä. Men det har varit intressant ändå! Och tentan gick troligtvis bra, kändes så, dumt att ta ut nått i förskott men. Nä, idag har varit sådär.
Lagade mat  när jag kom hem och gick sen ut och gick. Skönt att rensa huvudet, om man klarar det. Det är så mycket som snurrar där. Hoppas morgondagen blir till det bättre! Ska läsa lite sammanfattningar nu innan jag går och lägger mig.

(v


Kommentarer
Postat av: sofia

HEJ! :D

Hur är det med dig? Hur mår du?

Puss!

2010-09-14 @ 18:14:58
URL: http://blueberrybaby.blogg.se/
Postat av: sofia

hahah.... du menar mig? ja. jag var på akuten i lördags.. väntade i fyra timmar för att vara inne på undersökning i tre jävla minuter. tre. det var helt sjukt. jag var hos en naprapat i onsdags och mått dåligt sen dess. knäckte rryggen och masserade på punkter som gjorde och sånt liknande. men det är bättre nu! haha du gör det? bra att jag åtminstone har en läsare. anki läser någon gång också. så två! haha njae, inte helt jättebra vän. men jag har dom som jag sitter med, pratar med, jobbar med. det blir nog bättre. :) ja, precis. jag har flyttat från dom. så nu bor jag väll i princip själv. göra mat själv, handla själv, tvätta själv. allt det där. sjukt att vi har blivit så vuxna. haha :)

2010-09-16 @ 10:32:34
URL: http://blueberrybaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0