måndag




Respiration
, det är vad jag har suttit på föreläsning om idag. Intressant, jovisst, men det finns intressantare. Herre vad jag har halkat efter med disciplin i skolan nu. Förra veckan var jag ledig i princip hela veckan, va bara inne på torsdag och hade lab och SI-möte. Hemma vid 5 och sen iväg på min andra sysselsättning som jag faktiskt hade fullt upp med hela veckan. Förra måndagen satte jag nämligen igång med att flytta saker från pappas hus i Borrsjön. Trodde inte att det skulle bli alltför mycket jobb, han hade ju inte så mycket saker men det visade sig att det var en hel del över min förväntan. Sagt och gjort, jag ringde Rasmus (som jag skrev i mitt tidigare inlägg) och lilla pärlan följde med mig upp till Borrsjön för att starta veckans kvällsaktivitet. Japp, kvällsaktiviet. Fick inte komma in före kl 7 i huset, okej möjligen halv 7 någon kväll, kanske till och med kvart över 6. Stränga order. I fredags var jag färdig med allt i huset. Vid det laget hade jag kört sammanlagt 5 lass med bil och släpkärra. Möbler, kastruller, lampor, tvättmedel, you name it. Gustav anslöt sig på tisdagen och Madde hängde också med en kväll. I lördags var även Conny med och morfar tog traktorn upp för att hämta militärkärran med potatissättare och potatisupptagare på. Rasmus körde hem lilla grävaren, trailer och traktor (vilket tog ett par timmar!) och jag lastade alla tusen miljarders verktyg, bildäck, metallgrejer etc. etc. som fanns i "verkstan". Tror jag gjorde tre vändningar den dagen med släpkärra och full bil. Hade även med en till kärra som också lastades full. Bjöd på pizza på kvällen som tack för pöjkeras slit och på söndagen gjorde vi sista vändningen. Då körde Rasmus hem dumpern fullastad med plogblad och dyl. och vi lastade på dieseltanken, oljefat, cementblandaren på min kärra och jordfräsen på Gustavs och åkte hem vid 4-, 5-tiden. Och jaa, M-M-M säger jag bara. Nu slepper ja 'ha! Så glad för all hjälp jag har fått och pöjkeras slit :) De har varit till så stor hjälp.
Imorn ska Gustav och Jan traila hem stora grävaren sen är alla viktiga saker hemma. Idag ringde han när jag precis satt mig på tåget och berättade att han varit hemma hos mig hela dagen och flyttat maskinerna ner i hagen dit jag ville ha dom. Sen lagade han mat (nåja; köpköttbullar, korv, makaroner och egengjord (?) sås) åt mig. Uhh, va söt. Jag är så jäkla glad att jag har honom. Han.. Han är för bra. Det finns inte ord för hur mycket han betyder. Skulle inte byta bort han om jag så fick pengar för det. Haha. Bra va!

(v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0