bakaxel vs. tv


Igår
spenderade jag eftermiddagen hos Tina i Arvika. Träffade den mytomspunne Max (katt), det var ett angenämnt möte :) Vi var ordentligt ambitiösa och hann färdigt seminariefrågor och hälften av antibiotikafrågorna vilket kändes mycket bra. Fick fläsk, potatis och löksås hos henne också - möms säger jag bara! Tänk att man kan sakna fläsk så mycket, haha :) Sen åkte jag hem och tittade över huset och vad min familj hade i görningen. Mamma städade sin garderob! Puhh, där pratar vi timmar av arbete. Det är en stor garderob med miljoners miljoner kläder, gardiner, prydnadssaker, böcker, korgar, lampor, filtar - hon proppar in allt hon kan. Så nu ligger det kläder och tyg i stora drevjer på golvet, men nån gång ska det ju göras så varför inte ta tag i det. Åkte sen i ilfart till Gustav, höll på att missa början av Ung och Bortskämd. Haha, det är ganska roligt. Gustav satt och höll för ögonen och skämdes och Peter som sen kom, satt och skrattade högt. Sen efter en stund började de tycka andra saker var intressanta.. Då började dom stri om bakaxeln som har gått i sönder på Maj-Britts fyrhjuling. Detta är egentligen ingen nyhet för någon av dom, men det är ju olidligt intressant att veta exakt vad som har gått i sönder och vart Gustav har skruvat av den. Jag satt i soffan mellan dom och att försöka höra vad som sades på tvn blev i stort sett omöjligt eftersom Gustav och Peter hade ett intensivt och viktigt samtal om detta, så viktigt att Gustav tillslut reste sig upp, hämtade bakaxeln till soffan och höll den så att Peter var tvungen att sträcka sig över mig och därmed blockera hela tvn för att kunna känna på den. Samtidigt som de höll ett högt, ljudligt samtal över detta objekt och blockerade mitt synfält så höjde Maj-Britt för att vi skulle höra. Det resulterade i ett ännu högre tonläge hos Gustav och Peter och jag BRAST i skratt. Då tittar båda på mig, på tvn och sen på mig igen för att storögt undra vad jag egentligen skrattar åt. Tillslut så satte de sig tillbaka på varsin kant och sänkte sitt babbel till normal samtalston.
Imorse vaknade jag upp bredvid Gustav, han sov till halv tio (!) och sen gick vi upp. Han är för övrigt fin när han sover. Jag åkte hemåt och började med lite vardagssysslor, kört in ved, dammsugit, bäddat, varit ute på promenix med Berry, sett till hundar och hästar med vatten och lagat lite mat. Ska snart ta en dusch och försöka komma i säng någorlunda tidigt.
Just precis, värt att nämna är att i helgen var jag och Gustav till pappa Peter och hälsade på. Vi kom med trisslotter och en chockladask efter som det var farsdag i söndags, och fick tårta och kaffe. Det var mysigt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0