måndag

Heyhey. Helgen har varit bra :) I fredags hängde jag med till missionshuset för att titta på Bengt och hans släkt som var där för att underhålla. Bengt sjunger stämmor, det kan man inte tro! Och han hade med sig barnbarnen, Elin, Emma och Erik, alla på E och de är super gulliga. De två sistnämnda är 4,5 respektive 4 månader gamla. Emma skrek så fort mamma lämnade över henne till pappa, vilket var i princip hela kvällen eftersom mamma var med och underhöll :P Hjälpte till att sälja lite åror, sen for jag till Börtan och på lördagen blev jag bokstavligen attackerad av Eskil som nöp mig i näsan med en skräpplockare, SVINHÅRT till råga på allt. Vilken dretonge, det gjorde riktigt ont! Sen på kvällen skulle han få flickbesök, vilket egentligen (enligt mig) betyder att jag är skyldig att bevaka vad som händer. HAHA. Han samtyckte dock inte så han var mäkta nöjd när jag skulle ut på kvällen och dessutom då skulle sova hemma :P
På lördagskvällen var jag först till Tvärud med Maj-Britt och kollade på musikalen "Saffran & russin", där Gustavs minsta kusin Elis var med i kören. Pastorn spelade bagare och det kastades ut mjöl (troligen omedvetet) över kören. Kören var i alla fall duktiga på att se förvånade ut och jag skrattade eftersom de blev mjöliga! Sen åkte jag hem och rustade om för utgång. Jag är inte speciellt snabb när jag inte har förvalt kläder, så vi hämtade Madde vid 9-tiden och var i stan vid halv 10 ungefär. Där träffade vi Louise på Annas och ganska snart efter oss kom Amanda och Sara :) Vi köpte drinkar och vin och snackade en massa. Så roligt att träffas och bara ta det lugnt! Men, kvällen slutade ju inte där.. Jag och Madde hade tänkt oss in på Tiki eftersom det vanligen (?) är gratis före kl 23. Var det gratis denna kväll då? NEJ, för det var sommarparty och dom tog 120:- i inträde! Jiiisus, vi betalade oss in (smart eller inte?) och gick in till ett i princip ekande Tiki. Eller kanske inte, det fanns några stammisar där inne. Haha. Köpte en tequila för att höja stämningen lite och det gick hyfsat i typ en halvtimme men när klockan var halv 12 började jag ärligt fundera på varför jag hade betalat mig in på Tiki när det var tjejerna som satt i en annan byggnad jag hade gått ut för att träffa denna kväll! Träffade på Anki och vi sprang över till Annas där Louise, Amanda och Sara satt kvar. Jag bestämde mig snart för att bli kvar och vi satt och snackade en stund till, tills det var dags att hämta jackan på Tiki och dra sig hemåt :) Somnade som en stock bredvid Gustav, som jag dessutom denna kväll upptäckte är skitsnygg i mössa!
Igår hade jag spelning i Tväruds gympahall, Börtans IK hade adventsfest, säljning av åror, lotter och auktion. Där var det mycket folk och en riktigt trevlig, gemytlig stämning. Maj-Britt, farmor och Vally kom och jag underhöll med lite jullåtar.
Idag har jag och moder varit nere på atleten och gymmat, och därmed har jag upptäckt att jag har blivit en vekling. Sen har vi varit i stan och fixat lite julklappar och jag har köpt present till svärfar eftersom han fyller 45 på onsdag. Då blir det kalas! :) Imorgon står det hygienseminarium och bio på schemat!

(v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0