live and let die

Sträckläst sen kl 6 ikväll. Eller nästan. Har varit på toa och ätit mandarin och varit hos Conny med en blomma som jag har glömt (!) i flera dagar, som tack för hans hjälp i och med flyttningen av alla pappas saker. Så otroligt snällt. Rasmus och Gustav fick faktiskt free pizza! Så jag har inte glömt dom :*
Nu kan jag allt om de manliga och kvinnliga reproduktiva organen! Prostaglandiner, surt sekret, ductus deferens.. Vilka ord jag har att briljera med va. Nej, såhär är det. Jag har försökt lösa gamla tentor, har gjort två ikväll. Har tre kvar att göra imorgon - det fixar jag. Sen blir det att plugga på de kapitel, områden jag inte är så haj på. Läser om (ska räkna upp alla områden);
· Vävnader
· Hudsystemet
· Benstruktur, benvävnad; bildning, nedbrytning
· Skelett; Axiala och appendikulära skelettet
· Muskelvävnad
· Nervsystemet
· Sinnen
· Hormoner och hormonproducerande organ
· Blod
· Hjärta
· Blodkärlen och cirkulationen
· Immunologi (immunförsvaret)
· Respiration (andning)
· Matsmältningssystemet
· Metabolism
· Njuren
· Vätska, elektrolyter, syror- och basbalans

Visst, är det inte lite mastigt att ha tenta på allt detta? Det är sammanlagt 22 kapitel (finns fler kapitel på t.ex. nervsystemet). Det är hormoner och mekanismer åt höger och vänster, blir alldeles snurrig. Men det måste ju gå. Det finns väl hur många puckon som helst som har klarat det?
PS. hemmaplugg for the rest of the week.

(v


Kommentarer
Postat av: K

Alltså, surt sekret kan nog vara det äckligaste ord jag nånsin hört Oo

2010-11-03 @ 11:51:44
URL: http://mygoldenthoughts.blogg.seA

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0