soon, oh very soon

Om exakt 10 dagar tar vi studenten! Va tusan, vart har tiden tagit vägen? Det ska bli väldigt roligt!
Idag fyller Madde år. Jag och hon har varit i Deje och hämtat en till kattunge. Dom har redan en som Rasmus varit och hämtat i Börtan hos Martin Andersson, en vanlig bonkatt, men den här som vi hämtade idag är en blandning av bonkatt, norsk skogskatt och skeppskatt. Den lilla dockan har en extra tumme! Hon är supersöt. Madde skulle döpa henne till Joplin efter Janis Joplin. Lite för okvinnligt tycker jag som föreslog nåt i stil med Missan, hon såg ut som en Missan, men Madde är ändå fast besluten vid Joplin. Rasmus har inte hunnit döpa sin än men idag kom han på det tyckte han; Morgan. Stort M och litet organ. Kul :P Jag och Rasmus va ute och körde King Cab förut. Han fick den av Bengt för någon månad sen och har bytt däck, höjt den och fixat ljud så den har blivit riktigt cool. Uhh, avundsjuk. Jag vill mä ha en King Cab och köra runt i som studentbil! Fast i och för sig, under studenten kanske det inte är så lämpligt att köra. Undra när vi ska börja festa? Somliga har redan börjat. Men börjar jag för tidigt dricker jag för mycket och mår skit dagen efter och kommer inte vilja dricka igen förrän på själva studenten. Fast snart drar vi nog igång :) Har varit ute med voffsingarna idag också, klippt gräset och tagit ut låtar inför en begravning på fredag. På lördag ska jag och Madde spela på Carina Wibergs 50års kalas. Vi får nog se till att öva lite inför det denna vecka och försöka vara lite mer proffsiga.
Igår va Gustav här. Vi snickrade på några brädor på en lastpall som mamma tränar Ian (häst) på. Okej, det där låter konstigt men han går upp på den. Sen sparkade jag och Martin boll, Gustav blev sugen han med men det urartade och vi började att brottas och jaga varann. Sen åkte vi fyrhjuling i skogen, va till mormor och morfar, drack kaffe och åt banan (alltid standard men jag blir konstig i magen av för mycket kaffe) och vilade på sängen. Det är alltid händelserikt, det är ytterst sällan vi aldrig gör någonting. Jag säger bara en sak; det är skit bra! :)

(v


Kommentarer
Postat av: Karin :)

Helt galet Emmelie, det händer ju studentgrejer varje kväll, du missar jättemycket!

2010-06-02 @ 17:29:54
URL: http://mygoldenthoughts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0