söndag

I fredags efter en timmes sånglektion och tjugo minuters jury-sittande på antagningsproven till musikestet åkte jag till hem till Caroline. Hon bor i ett gult, jätte mysigt hus i By. Caroline mötte mig och mamma på trappan och när hon öppnade dörren rusade två små yrväder ut, Milo och Teddy. Milo är Carolines chihuahua och första hund, hennes stora ögonsten. Han är verkligen pytteliten men det finns ingen mer genomglad hund! Det syns på honom att han har ett stort hjärta. Han är så underbar! Teddy är en tibetansk spaniel och alldeles nyinförskaffad. En riktig skitunge enligt Caroline, han tuggar på allt. Ganska komiskt eftersom att Caroline är så ordningsam och ordentlig :)
Huset var jätte fint. Väldigt speciella tapeter men ändå snygga tycker jag. Köket var verkligen hur fint som helst. Alldeles nyrenoverat, det föll man för direkt! Vi satt och pratade en stund innan vi åkte och hämtade Johanna, sen bar det av till Älgestad och Sarah :) Jag hade sett Sarahs hus på bild förut. Det var precis så mysigt. Hon har hästhagar runt huset och ett garage som de har gjort om till stall. Inomhus var det också precis lika fint och framför tvn hittade vi Sarah och Magnus ögonsten Oscar. Ibland när man satt och studerade hans minspel visste man inte om han skulle gråta eller skratta. Men åh, vilken snäll liten kille! Han gav knappt något ljud alls ifrån sig. Sarah bjöd på tacos och försåg oss sen med kaffe och bullar. Vi fyra satt och pratade länge om allt mellan jobb, förlossning och livssituationer. Riktigt mysigt! :) Magnus kom hem och lite senare kom även Carolines Mathias. Vid halv åtta, åtta var det dags att dra sig hemåt. Vi skjutsade hem Johanna och följde med in för att titta på hennes lilla tillskott, mopsen Albin. Vilken liten tjockis. Haha, jag älskar dom.
Igår ägnade jag dagen åt att tjäna pengar, såg på Millenium (fy vilken film) och somnade tidigt. Idag har jag hunnit med att städa akvariet och mitt rum. Nu ska jag nog ta med mig mor för en promenad i snöovädret. Ja, det är inte sant. Det snöar som aldrig förr.


(v

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0