studentkonserter

Jag har kommit på en sak. Jag skrev efter Alexandras studentkonsert att jag skulle försöka ta bilder på allas konserter men, mina vänner, dagen efter hade Virre och Victor studentkonsert på Ritz och jag glömde kameran! Jag har dessutom totalt glömt bort att skriva om den! Därför tänkte jag att jag skulle göra det nu och lägga upp bilder från Linneas studentkonsert igår.
Virre och Victors öppning var riktigt rolig. De hade draperierna fördragna så man såg inte scenen men när vi mötte vår gamla sånglärare Lotta började vi ana att det var något stort på gång uppe på scenen. Vi möttes av Virre på en bildskärm i lokalen. När klockan slutligen blev sju trycktes videon igång. Bara den gjorde halva konserten. Verkligen så himla typiskt Virre och Victor att ha en sån film. Den var så rolig, man vek sig av skratt. De hade bara ordbajsat massa crap och filmat riktigt törra men störtsköna situationer! Skrattade så jag grät. Fy va bra. Efter filmen drogs ridåerna upp och på scenen uppenbarar sig två ljuslyktor och ett motorljud. MÄNNISKORNA HAR TAGIT UPP TVÅ SKOTRAR PÅ SCENEN. Två stora snöskotrar som tillsammans med typ 30 förstärkare pryder scenen. Inte nog med det, över scenen hänger fyra gitarrer som gungar i takt och i taktrossen hänger ytterligare ett trettiotal elgitarrer! Gaah, säger jag bara. Vilket arbete! Konserten var väldigt bra, den bestod nästan enbart av Extreme-låtar.
Linneas konsert igår genomfördes på Svea. Mycket rock n' roll som blandades med en japansk ballad. Riktigt fränt :) Hon hade även med sina farbröder på en låt vilket var mycket uppskattat. Tyckte det var kul! Det var riktigt bra :) Hinner inte skriva så mycket. Måste kila. Ska till Caroline och sen ska hon, jag och Johanna vidare till Sarah :D






(v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0