glad student 2010













Studenten var sjuk. Den var rolig! Tisdagen var en av de bästa utedagarna.
I torsdags, själva studentdagen, var jag uppe tidigt tidigt för att ta mig in till stan till 7. Det vankades champagnefrukost i stadsparken, riktigt trevligt eftersom solen sken och alla var finklädda och på gott humör! Jag och Madde delade på ett mousserande vin - FY - ganska äckligt men det gick ner. Vi var lite berusade när vi skulle sjunga i kören. Vår lilla grupp sjöng Friends O'mine och efter det tog vi åter plats i kyrkbänken för att lyssna till Alex's Fields of Gold och Petrus I mitt hjärta, eller vad den nu hette. Fint! Sen var det en lång stunds väntande på betygen. Vi höll till i klassrum nr. 16, hängde upp våra lakan där det stod EsMu - Shalala la-la! och "Får du jobb efter studenten?" "JA!" Och så går man musikestet ;Pppppppp. Shit, fult skämt. Att det ens kan vara ett skämt xD Himla facebook. Såg på lärarnas lilla överraskningsshow. Himla bra måste jag säga, Lordi och Magnus Uggla var lätt bäst. Sedan, från att vara abiturienter satte vi på oss våra mössor och blev studenter! Sen väntade vi lite till i klassrummen, drack lite smått och gott som man egentligen inte fick dricka och gick slutligen ner för att handhälsa och avtacka alla Solbergas lärare på rad nere i aulan. Hooh, det säger jag bara. Det var lite känslosamt men jag var först och sprang ganska snabbt igenom alla! Då var det dags för uppställning och lite skriking i entrén. För vi har tagit studenten, för vi har tagit studenten, för vi har tagit studenteeeeeen! FY FAN VA VI ÄR BRA! Eller EsMu - Shalala la la! EsMu - SHAAA LALA LALALA LAAAA! Eller varför inte INGEN FRAMTID - Shalala la la! INGEN FRAMTID - SHAAA LALA LALALA LAAAAAAA! Haha. Förbannat kul. Och varmt! Sen slogs dörrarna upp och vi sprang ut i rasthallen, stannade upp bredvid musikkåren och skrek studentsången högt och ljudligt - ej i stämmor som inövat. Bara rätt ut från hjärtat! Och så var det över :) Efter det blev vi grattade. Möttes av världens gladaste Gustav tror jag! :) Den första jag såg var dock farmor men bakom fanns Gustav som stod och sken som en sol, för han hade två timmar tidigare också tagit studenten. Fick massor av blommor, gosedjur och annat påhäng. Fick en champagneflaska av Gunnel, välbehövd lite senare för då var det dags för flakåking och vi skrek, den gången i stämmor, för fullan hals när vi åkte runt i Arvika innerstad! Riktigt kul. Sen var det dags att åka Cadillac hem till lilla studentmottagningen. Den gick fort, oj, den bara blåste förbi. Malin, Maggan, Ola, Lisa och Leif kom till min stora förvåning :) Och massor av annat folk! Fick finfina presenter; pengar, vas, skål, muggar, glas och smycke! Jag var helt chockad. Fick så mycket! Och av Gustav fick jag världens finaste halsband och örhänge, i äkta silver. Det visste jag var direkt från hjärtat :)
Kvällen fortskred och runt kl 22 var jag tillbaka i Ste vid Madde och Gustavs studentmottagning där jag hade klivit av Cadillacen, för att sedan åter hoppa in i den och återvända till Arvika. Anders körde. Cooling. Rasmus och Eskil var också med. Det var en kul kväll. Blev dock så våldsamt påverkad att kvällen slutade med en väääldigt trött och avtrubbad Emmelie. Hemma vid 2, 3-tiden. Kul student! :) 

(v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0