balen





























































































































I fredags hade vi bal. Var riktigt dålig på morgonen. Satt och sluddrade vid frukosten, dom här hemma påstod av nån okänd anledning att jag fortfarande var påverkad. Struntprat, hade bara lite problem med balanssinnet och dylikt. Åkte in till Sköna Rum i stan, satt som en zombie och utanför öste regnet ner. Jajjemän, då var vi på bra humör. Tjejen som fixade mitt hår gjorde mig däremot på bättre humör och runt 12-tiden var jag färdig med uppsättningen och nöjd blev jag också! Vad jag däremot var lite bitter över var mina trötta ögon och mitt likbleka ansikte. Inte bra att vara bakis, definitivt inte om man ska försöka vara fin en sån dag! Hur som helst, vaknade till på vägen hem, mådde betydligt bättre än på morgonen! Åkte hem och sminkade mig, lääänge. Kände att jag var tvungen att vara riktigt grundlig. Efter att jag hade sminkat mig följde mamma med till Börtan för att visa Maj-Britt min håruppsättning :) Tänkte att jag skulle fått visa Gustav också, men ikke. Han var med Daniel och Anton i Charlottenberg han. Fast på vägen hem mötte vi dom och de stannade och så slutade det med att han fick se min balfrisyr ändå :) Vid 5-tiden blev jag avsläppt vid Solbergas rasthall och letade då upp klassen. Vi tog massa kort, alla var så otroligt vackra och då menar jag verkligen otroligt vackra! Jag, Petrus och Alex bestämde att vi skulle gå sist i ledet så vi parkerade oss där i väntan på att den kilometerlånga kortegen skulle röra sig neråt mot Oscars. Det var mysigt trots att regnet stod som spö i backen. Petrus var så ordentlig när han eskorterade oss, för att inte tala om hans roliga mamma som gav mig många skratt. Hon bokstavligen kutade med/efter oss hela vägen ner till hotell Oscar för att utnyttja alla kortchanser! Maten på Oscar va jätte bra. Den smakade väldigt bra och sällskapet var självklart fint, alla glada studenter på ett och samma ställe! Marcus och Anna höll talet till mannen respektive kvinnan och Petrus fick hålla talet till lärarna. Kvällen fortskred och den bjöd på bl.a. dans, jag fick dansa med Martin Hultén, vår gamla mentor. Haha, va fel det kändes att skriva "gamla" mentor. Han skulle lära mig foxtrot, gick inte sådär överdrivet bra. Kvällen innehöll förutom mingel och annat trevligt, även ett litet slagsmål. Strax efter det drog jag och Madde oss bort till Timmys. Skräpmat var mums just då. Träffade på Jocke och han hängde med till Rajjens och sedan bryggan. Där var det rush, träffade på världens ostadigaste Gustav. Men kvällen slutade ytterst stadigt för min och Maddes del och runt halv 3-tiden var jag hemma på trappen. Då hade jag fullt sjå med att få ut klänningen, kameran, väskan, paraplyet och mig själv ur bilen. Hade nämligen ett mycket lustigt samtal att ta itu med ;) 

(v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0