wild at heart

Tänkte att jag faktiskt skulle änna mig att ta lite bilder idag under promenixen med vovvarna, men tror ni att jag kom ihåg kameran? Mitt närminne är skamligt dåligt. Är ledig idag, jobbade i princip hela förra veckan. Tror inte att jag har nämnt att jag har fått ett till jobb? Har börjat lite smått på Farmartjänst från Gunnarskog så är med gubbarna i stan och utför bl.a. trädgårdsarbete av olika slag. Förra veckan var det en del häckklippning och häck- och ogräsrensning. Härligt att vara utomhus, dock lite mindre behagligt om det växlar mellan stekhet gassande sol och regn, nej nu ska jag inte börja klaga! Men faktiskt, man uppskattar det gamla mer efter lite miljöombyte. Gött :) Förra veckan hade jag även två begravningar (jobb även det) och en spelning tillsammans med Madde i Lersjöns kapell då vi även fick varsitt stipendium! Varit i Bôrtan under helgen, med Gustav. Han har grejat med rostlagning på Pontiacen så i lördags efter jobbet körde jag och mor upp den till Maj-Britt. Diggar verkligen henne stenhårt, det är Gustavs genomgoa farmor. Hon är inte bara pratför och trevlig utan hon är även smart och rejäl! Och fruktansvärt gästvänlig. Ibland får jag noja för att jag är där så ofta och då käkar upp deras mat men hon protesterar alltid högt och säger åt mig att äta och vara där så mycket jag vill! Det är ganska sällan det är tomt på folk hos Gustav. Så fort jag kommer innanför dörren hos Maj-Britt tar jag en extra kik på skorna för det brukar ofta stå minst ett par "nya" där. Nu kan jag inte påstå att jag har koll på vilka skor som hör till Gustav och Eskil, men det brukar synas ganska tydligt vilka som inte hör till stället. En kväll här var det t.ex. 6 pöjker där när jag kom och efter en stund kom både Martin och Anton insläntrandes vilket gjorde dem till 8. Eskil brukar säga att Maj-Britts hem fungerar som ungdomsgård i Bôrtan, vilket också är väldigt sant. Men det är trevligt! Pöjkera är jävligt roliga, när de går/åker hem sen är man fortsatt lycklig resten av kvällen. Deras enorma fantasier och roliga teorier gör en genomlycklig! För det är så törrt :)
Åkte från Gustav förut efter lunch. Han skulle iväg och jobba. På onsdag drar bl.a. han och Anton till Västerås på Power meet. Det lär bli grejer, haha. Och en annan har hunnit med rätt mycket idag faktiskt. Motionerat hundar och gett dom mat, dammsugit och städat akvarium. Ledig imorn också :) På onsdag är det på igen med Farmartjänst vilket innebär gränslös ogärsrensning i stan. Lagomt kul men! Det är utomhus, man får lorta ner sig i oömma kläder och jobba i sin egen takt med mp3 i öronen ;)

(v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0