måndag

Sitter och letar utlandsresor så jag håller på att bli galen. Vi har hittat en rätt prisvärd resa till Tunisien och vi har till och med preliminärbokat den, men det skulle tydligen vara 17 grader i vattnet och det är nog lite kallt? Det  var vad hon på Resia sa i alla fall och jag har knappt koll på vad det är i vattnet här på sommaren så jag ska inte säga nåt. Det gör mig inte såå mycket egentligen, men sen visade mig Madde de värsta recensionerna från hotellet vi har tänkt bo på. Många hade blivit matförgiftade och hotellet hade fått tillkalla läkare men det märktes att han var "köpt" eftersom han direkt påstod att det inte var något fel på maten och hade gett var och en 6 olika mediciner, eller nåt. Dessutom hade de tydligen diskat bestick och glas dåligt, gaah, man kan verkligen bli skrämd från att åka utomlands när man läser såna recensioner! Man vill egentligen ha ett solsäkert resmål med värme. Det vore bra om det var all inclusive på ett vis för då slipper vi lägga ut pengar på mat, då har vi allt sånt redan betalat men är det billigt i landet kanske man tjänar på att inte ta all inclusive? Det känns just nu som vi letar efter ett ställe där man får allt.. Totalsemester som det så fint står i alla (läs apollo för det är dom vi har kollat mest på) resekataloger. Sen å andra sidan har jag läst i recensioner att apollo inte är speciellt bra att resa med? Men det där verkar vara individuellt! Jag känner mig lite korkad eftersom jag inte har det minsta erfarenhet av utlandsresor och resebolag och allt vad det nu finns - vet ingenting! Kan man komma billigare undan än 6000:-?
Efter lite telefonkommunikation med Karin och Madde har vi ett nytt alternativ. Att bara boka frukostbuffé på hotellet. Alltså inte all inclusive..
Återkommer.

(v

Kommentarer
Postat av: sofia

grekland är alltid ett säkert kort ;D

2010-01-25 @ 16:44:43
URL: http://blueberrybaby.blogg.se/
Postat av: anki

haha, och tunisien har bara inhemsk öl = äckligt! :D haha, nejdå!

2010-01-26 @ 07:00:11
Postat av: Karin :)

Haha norska Apollo i mitt hjärta :)

2010-01-26 @ 08:50:53
URL: http://mygoldenthoughts.blogg.se/
Postat av: Josefine såklart!

ifall ni köper all inclusive så måste ni ju äta på hotellet, och hur kul är de varje dag? och spriten är inte alls bra när det är all inclusive. Visst går det att komma under 6000, men inte så mycket under. Som sagt blev hela vår resa 4600, vilket är ett jättebra pris! Men då beställde vi hotell och flyg var för sig + att det var rea på hotellet. Men kolla på minrde hotell i utkanten av något, för de kostar oftast inte lika mycket men kan vara hur bra som hellst! :D Och hotellet med matförgiftning, ät inte på det då. Hotellet i sig kan ju vara bra fast att inte maten är det? :) Beställ resan så snart som möjligt för att få de så billigt som möjligt! :D

2010-01-26 @ 14:52:43
URL: http://josefinethorin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0