lördag








Snacka om att inte göra det man ska. Jag kollar runt på internet, läser bloggar och lyssnar på spotify och "glömmer bort" att jag har Gemu att göra. Det är illa, men det blir så varenda gång man sätter sig här.
Idag har jag varit ute och gått i omgångar med mina voffsingar och städat åt dom. Det har varit mulet i stort sett hela dagen men det har ändå känts så ljust ute, mellan varven har det spruckit upp och man har sett himlen. Det var så himla längesen! Hur som helst, till poängen, det var fruktansvärt härligt att va ute och gå. Det kändes precis som förr om man får säga så. Alla dom tanke-rensande promenaderna längs grusvägen eller efter skogskanten, med eller utan musik. Gånger då man höll på att bli galen på sig själv, och visserligen ganska ofta, andra personer.
Jag älskar att ta promenader i eller strax innan skymningen. När man har störst chans att fånga rysligt fina solnedgångar på bild. Inte för att jag tar speciellt mycket kort men jag mår galet bra av att uppleva såna. Dom där solnedgångarna jag snackar om är speciellt fina på sommaren. Ja seriöst, jag blir glad bara av att tänka på allt som väntar nu framöver. Ljumma vindar, fågelkvitter, grönt gräs, cykelturer och promenader med eller utan någon. Bara tanken på att det blir ljusare och ljusare för varje dag gör mig glad :)


(v


Kommentarer
Postat av: sofia

verkligen :D bara man hör fågelkvitter på morgonen så känns allt så himla mycket bättre. jag älskar det.

2010-01-24 @ 10:12:02
URL: http://blueberrybaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0