vår studentkonsert

Vilken fantastisk kväll det var i torsdags! Hela dagen var underbar.
Alla förberedelser, allt kånkande på scenen och på instrument.. Eftergiften blev så mycket större!
Att se alla folks miner efter konserten, höra vad de hade att säga, se alla leenden. Allt som man tyckte var jobbigt i vinter fick plötsligt en mening. Och jag kan inte beskriva hur glad jag är över att haft med just de människor jag hade med, på min studentkonsert. Bandet som bestod av instrumentalisterna Hannes, Adam, Joel, Madde, Anders och Amelie och sen körarna Karin, My och Eva. Alla har varit så lätta att jobba med, inga sura miner, allt har gått så smärtfritt. Jag tror sammanlagt att jag har känt oro över två genomförda, ineffektiva rep, resten har varit effektiva och riktigt roliga. Jag har lärt känna nya folk. Jag hade t.ex. inte sett Adam förut innan vi började repa inför studentkonserten. Asså han är världens gulligaste kille. Han ser inte ett dugg bonnig ut men efter alla rep tillsammans med honom så har jag insett att han är en riktig liten bonde! Han är så rolig, berättar om sina traktorer och lastbilar och har tillfört så mycket glädje under våra rep och fikapauser! Hannes har fungerat som våran bas. Han har delat med sig av sin fasta reprutin och dragit igång oss när vi tappat koncentrationen, samtidigt som han har tillfört så mycket positiv energi med nya idéer och roliga samtalsämnen! Joel har framförallt varit en person som varit öppen för förslag och då syftar jag på andra musikstilar än vad han pysslar med nu. Jag är riktigt imponerad över att han gav sig med ett helt främmande gäng och att han kommit med bra förslag till våra låtar! Madde är som vanligt världens största idéspruta. Hon har varit vår lilla kreativitetsbok att slå upp och titta i när vi behövt förslag och idéer. Anders tillåter sig ju aldrig att göra något dåligt, han har trots ett himla tajt schema, jag har sett det, hoppat in med kort varsel och lärt sig låtarna. Jag beundrar honom så mycket! Han kommer gå långt. Amelie fick sina grejer en vecka innan vilket inte var några problem för hon satte dom samma vecka! Körarna också har varit lätta att jobba med, de har också tagit stämmorna med en gång utan större problem. Jag och Johanna har haft ett så lätt och effektivt gäng att jobba med! Med ord jag kan inte beskriva hur roligt det har varit! Framförallt att få se slutprodukten.. Och det blev så bra. Jag kommer titta tillbaka på det här med tindrande ögon. Så viktig var torsdagskvällen 18/2 2010 för mig. Tack.


(v


Kommentarer
Postat av: Lina

Hej emmelie! Jag har hört såååååå mycket bra om er konsert, det var verkligen jättetråkigt att jag inte kunde vara med. Men jag vill bara säga ett jättegrattis för att du är så duktig och för att det blev så otroligt bra, inte för att jag inte trodde att du skulle lyckas, nu har du ännu mer roligt kvar! :D

2010-02-21 @ 19:20:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0