tip of my tongue

Just det, höll på att glömma. Jag har ju varit i Sunnansjö under helgen. Kallt som ett as, nånstans runt -25°c på natten, varför ska det vara så extremt kallt för! Det är väl inte bättre i värmland direkt men det känns som om det är kallare i dalarna, kanske för att det ligger norrut. I fredags tog jag tåg och buss till Forshaga, tänkte jag skulle vara söt och gå till Emmys lägenhet så Tobias skulle slippa köra men där var det ingen bil inte. Jag visste ju att Tobias var i Forshaga men nejdå, dom hade åkt iväg till Shell för Tobias skulle tvätta framrutan! Ingen spolarvätska. Just det, kanske värt att nämna att Tobias har fått körkort! Han fick det för exakt en vecka sen idag. Stor puss på han för det. Hur som helst, då tyckte han att jag var jobbig eftersom jag hade gått till lägenheten (jag vet att han tyckte det), han stånkade lite. Han och Emmy kom tillbaka och sen åkte vi upp till Sunnansjö. Anlände strax innan 19, kl 19 hade Rävsax soundcheck i Nyhammar inför en spelning. Tobias undrade på om jag ville stanna hemma istället.. Höh, som om! Klart jag skulle med dit! Spelningen började först vid 22-snåret - tur att jag följde med väl! Det var Rävsax och ett till band från Rättvik som spelade. Efteråt skjutsade vi Krisse (pojkvän) och Simon (lillebror) hem till Lina (flickvän och syster) och Hanna (syster). Det var kul, dom hade ett coolt hus. Det hade varit en gammal skola faktiskt, med 3 meter i tak.
Vi va hemma vid halv 1. Åt mat, det va gött! Så himla mysig kväll faktiskt. Kändes så vardagligt på nåt vis. Somnade rätt fort, vaknade vid halv 10 på lördagen. Tobias höll fast mig i sängen tills klockan blev 11, då gick han motvilligt med på att gå upp. Tog en sväng in till Borlänge med Emmy och Nilsson, Emmys pojkvän. Säger bara en sak.. Rejäl baslåda. Tobias skulle ha byxor, JA-A HAN SKULLE SHOPPA! Själva provandet av dom där byxorna och övervägandet om han skulle ha dom eller ej gick på typ 5 minuter. Vi va nog inte längre än tio minuter i den affären. Ja, vi gick faktiskt in på två affärer, Jack&Jones och Dressmann :) Dock köpte han byxorna direkt i första affären sen ville han ha fika.
På kvällen kom Martin, vi stre om fruntimmer, åt mat, tog en sväng till Konsum och sladdade - återigen trodde Tobias att jag inte ville med. "Eftersom du tycker att jag är så jävla barnslig när jag sladdar" så undrade han på om jag inte skulle stanna hemma istället. Jag börjar tro att han ser på mig som en tråkig flickvän asså! xD
På söndag kom vi upp i bra tid! Åkte bil till Karlstad och väntade på ett tåg som var en timme försenat, men det var bara mysigt!


(v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0