praktik

Praktik på sjukhuset i Arvika. Idag var jag med på kirurgavdelningen, följde sjuksköterskorna och undersköterskorna där. Det var lite mer rusch på morgonen och fram till lunch eftersom det skulle gås ronder med läkare och sådär. Det var spännande! Intressant att följa sköterskornas dagliga rutiner, hur de medicinerar, hur de sätter kanyler, kollar till patienterna osv. Jag har lärt mig en del nya förkortningar och ord som t.ex. palliativ och dsk. Patienter som är palliativa är i livets slutskede och dsk står för distriktsköterska. Det sistnämnda ganska självklart ändå. Höll förresten på att avlida imorse när klockan ringde vid 6.. På fullaste allvar, jag var så fruktansvärt trött! Imorn börjar jag 06.45 och ska följa några undersköterskor därför bara måste jag ta tag i mig själv och lägga mig tidigt ikväll, vaknade imorse med rödsprängda och svullna ögon.
Imorn har vi studentkonsertrep. Johanna är bortrest på praktiken så jag får ha repen själv denna vecka :) Det är snart dags, två och en halv vecka. Galet, det är vad det är. Jag längtar otroligt mycket efter att få den gjord. Det ska faktiskt bli hur gött som helst, för projektarbetet hänger rätt tungt över mig. När vi väl är igång och repar känns det avslappnat och gött och hur bra som helst men annars oroar jag mig! Dumt gjort för det kommer lösa sig - som om jag aldrig har gjort konserter förut!
Första inbetalningen för resan ska in på fredag också. Vaccination för hepatit A & B kostar sammanlagt runt 1600:- och vaccination för nån vanlig tarminfektion kostar 300:-. Värt det?


(v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0