onsdag

Jag har nog slitit ut mig efter helgen. Upplever yrsel och svarta prickar i ögonvrån lite då och då, värmesvallningar och huvudvärk. Lagomt bra om man svimmar inne hos patienterna. Det vore något komiskt.
Under praktiken flyttar jag runt på avdelningarna. I måndags och igår höll jag till på kirurgavdelningen. Idag var jag på kirurgmottagningen. Där var det löpande fram och tillbaka mellan undersökningsrummen vilket passade mig fint. Nya ansikten och nya fall hela tiden. Det var otroligt trevlig personal, några tog hand om mig jätte väl så jag trivdes jätte bra. Det var mycket rörelse omkring en och jag fick hänga med sjuksköterskorna och läkarna in på mini-operationssalen där de utförde, vad ska man säga, inte så djupgående kirurgiska ingrepp. Riktigt intressant. Jag ställde frågor stup i kvarten, måste försäkra mig om en massa saker. Det är ju en helt ny miljö. En ganska desinfekterad miljö om jag får säga det själv. Har använt mer handsprit under dessa tre dagar än jag någonsin har använt i hela mitt liv.
Förresten, herre jösses vilket snöoväder det är.


(v


Kommentarer
Postat av: anki

känner du för en uppdatering, larsson? :D

2010-02-08 @ 23:12:49
URL: http://ankinilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0