måndag

Här sitter vi mitt uppe i pluggningen, alla anteckningar utspridda över köksbordet och med FASS uppslaget på datorn. Finfina grejer det!
Helgen har varit bra. I fredags jobbade jag och gjorde lite senare på kvällen en fasansfull upptäckt - här har man gått och trott att man fått in sitt studiebidrag på 2 och 6 i månaden men NEJ! Tyckte att det var lite väl knapert på kontot så var tvungen att kolla om jag fått in något från CSN och det hade jag mycket riktigt inte fått! Är jag klantig eller? Kommer så väl ihåg att jag har fyllt i formuläret men då har jag antagligen inte skickat in min ansökan!? KLAAANTARSLE. Så, nu får jag leva på 200kr resten av denna månad. Seriöst, det räcker till några liter bensin!
I lördags for jag från Börtan vid 10-snåret och landade hemma för att göra ett snabbt bilbyte, Martin hade ishockeymatch och det gick svinbra för dom! Träffade på lite föräldrar med mycket intressanta nyheter. For sen till Gittan och hennes nya lägenhet och hjälpte till att greja lite. Det blev jätte fint! :) Sen for jag och mamma hem och jag rustade om för julbord på brygga med Dyrego. Mycket trevligt, skjutsade vidare kollegiet till Tiki och satte åter sikte på Börtan.
Igår var jag där hela dagen! Det blev en stund i garaget, fick nämligen en lektion i svetslära :) Gustav bara "kom Emmelie, du ska få svetsa på traktorgrävaren!". Jag hoppade i overallen och sprang ut till garaget, mycket chockad över att ha fått detta förtroende. HAHA, men det gäller att inte ta allt som sägs på för stort allvar. För att jag skulle få svetsa på traktorgrävaren va väl ändå lite väl optimistiskt tänkt. Istället satt jag och förbrukade elektroder på nån skrotig järnbit, men det var nog lika bra! Kul var det i alla fall :) Det blev lite vedköring, film, en massa tjöting och mys vilket är det bästa jag vet :D Och Eskil gjorde en stark insats då han förhörde mig på bakterier!

(v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0