måndag

Vilken helg det har varit! Här har det varit full sula. I lördags var jag iväg till universitetet och gjorde tenta, mikrobiologi. Tror att det gick bra, det kändes så. Åkte med Madde hem och raka spåret från Aschtan till Charlottenberg och Dyrego. Jobbade till kl 19, jag och Rebecka fixade en liten julgrupp från Ernas och sen åkte arbetslaget till Linda på inflyttningsmiddag. Det var trevligt och god mat! Vi var i hennes gamla hus i somras på middag och det var jäkla kul, det blev sent vilket det även blev denna gång. Var hemma halv 12, fick köra hem Madde också eftersom hon inte har någon bil. Somnade direkt kan jag säga och med ens jag hade lagt huvudet på kudden ringde klockan och det var dags för spelning. Var i missionskyrkan i Charlottenberg vid 10 och kl 11 började adventsgudstjänsten. Mormor och morfar kom :) Packade ihop mina saker efter gudstjänsten och satte sikte hemåt där mor väntade eftersom vi skulle vidare till stan för julklappsshopping. Nu har jag bara mamma, Martin och Eskil kvar och till två av dem är jag helt säker på vad jag ska köpa och den tredje vet jag åtminstone vilken affär jag ska gå till :) Kanske behöver titta på nån mer julklapp till mormor.. Det får vi se när det närmar sig dagen! Och så behöver nog Gustav lite hjälp med julklapparna, så riktigt färdig blir jag nog inte än :) Jul är egentligen inte sådär himla speciellt. Det var speciellt förr men det har liksom bleknat lite, men det kanske bara är naturligt, alltså att det är viktigare när man är mindre. Men jag känner inte riktigt av julstämningen måste jag säga och det känns konstigt.. Det är kallt och snöigt ute, och visst, glöggen gör mina eftermiddagar, och förmiddagar ;) men så mycket mer är det inte. Kunde ju inte följa med Karin imorse på lussefirandet i Trefaldighetskyrkan. Allvarligt, det gör faktiskt lite ont i hjärtat. Det har alltid varit luciafirande, alltid, alltid men jag, jag hade kursintroduktion (patofysiologi) och föreläsning om cellskada och inflammation.. Men men, ingen idé att vara bitter. Jag har i alla fall tänkt pallra mig iväg på julkonserten nästa måndag :D

(v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0