dan före dan före doppardan

.. minns att jag skrev något liknande i en dagbok för typ 10 år sen! Tiden går jättefort. I övermorgon är det julafton, vi befinner oss mitt i vintern. Det är som att det skulle vara midsommar fast på vintern. Det är ordentligt mycket snö ute, hur mycket jag än står och skrapar snö av bakrutan på morgonen så försvinner det inte, och om det mot förmodan skulle tina (vilket det knappast gör på saaben) så hinner det frysa och bli lika mycket några dagar senare! Vilket resulterar i att jag inte ser något alls genom bakrutan. Haha, jag gillar saaben. Bortsett från att den drar gaaaanska mycket bensin. Tankade för 500 i slutet av förra veckan, nu har jag halv tank.
Jag är inte klar med julklapparna. För någon vecka sen såg det riktigt ljust ut, men jag har kommit underfund med att jag har hela fyra personer kvar. Mor, Eskil, Bengt och mormor. (Ev. Martin - men vad gäller honom så kommer jag bara lägga med lite pengar i en tv.) Men, detta faktum ska givetvis ändras imorgonbitti! Jag tänkte infinna mig på centret direkt kl 10.00 ihopp om att slippa den värsta rusningstrafiken - det är nog nämligen bara galna, panikdrabbade norskar, framförallt män tror jag?, som kommer irra runt på centret imorn.
Sitter och dricker glögg nu :) Jag och Martin har klätt granen och snart ska jag packa in lite paket, ta en extra titt på vad jag har köpt till var och en. Trist om jag kommer hem imorn och kommer på att jag har glömt någon. Igår slutade skolan för detta året. Jag åkte direkt ner till djuraffären och jobbade som en galning - 14 pall med varor skulle packas upp! Varit hos tandläkaren idag och sen självklart jobbat, hann ju inte få upp alla pallarna igår så jag har i princip nyss kommit hem. Ingen ro, ingen rast!

(v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0