fredag

Kan verkligen inte bli bittrare än såhär på mitt jobb just nu. Kassasystemet krånglar - nähä, oj! Är jag det minsta förvånad? Hallå.. Vi har hundmatsäckar som det är 100kr rabatt på. På förra systemet kunde man enkelt knappa in rabattbeloppet, på det här måste man räkna ut vad 100kr rabatt blir i procent på hundmatsäckens ordinarie pris och skriva in procenten. Gaah, tack för att ni gör det lättvindigt. Kassaavstämningen kommer ta en halvtimme efter stängning, och det ska vi inte ens få betalt för. Gissa om jag kommer skriva upp den halvtimmen ändå! Och tack för en reducerad personalrabatt, seriöst, man minskar inte på sånt! Noll motivation just nu. På tal om det.. Idag har varit en sån dag man helst skippar. Den började fint i Börtan och stannade ganska länge, för när jag hade tänkt pysa kom Johan på besök i sitt nya kap, en gammal Mercedes, skattad och besiktad till 2012. Kan inte missa ett tillfälle att prata! Var inte hemma förrän 12. Ringde Telias kundtjänst, deras fantastiska "filmuthyrning" har sammanlagt lurat mig på tre filmer, varav två kostade 49kr att hyra. Fick dock några nya gratisfilmer och killen lovade att videosystemfelet skulle vara åtgärdat inom tre arbetsdagar. Får hoppas på det eller ringa och kräva fler gratisfilmer - som jag ändå inte kan se på så länge det krånglar! Tog en promenix med Berry och valpen (Baus - våran två år gammal gråhund), plockade en kantarell och följde med mamma ner till centret. Åt mat och tittade om det fanns några snygga saker på H&M men hittade inget bra. Köpte ögonbryn- och fransfärg på Rusta och tog en sväng till Sportshopen. Träffade David som jobbade och stod en lång stund och pratade, det var längesen. Väldigt trevligt! Lånade mormors laptop, kom hem och började klyva och lö upp ved. Åkte sen ner till djuraffären för att försöka få nån rätsida på nya kassaavstämningen vilket visade sig vara omöjligt, och nu har jag duschat. Vilken värdelös dag. Ursäkta. Imorn ska jag försöka vända på mitt bedrövliga humör och min usla attityd. Jag känner mig upprörd och orolig inombords, nästan ångestladdad. Jag känner mig stressad och uppjagad men samtidigt helt förslappad? Har inte varit ute och rört på mig nästan nånting, kan och orkar faktiskt inte för min puls går upp i 200 så fort jag börjar jogga och jag får världens hjärtklappning. Jag får som myror i benen och dom viker sig nästan. Och samtidigt som jag har mitt huvud proppfyllt av diskussioner och försök till beslut så har jag alldeles för mycket tid över till att tänka. Jag tänker så jag blir galen! Jag förstår inte vad det är med mig. Förut när jag stod i vedhögen satte jag mig ner på en stubbe och grät. Jag vet inte vad det är, någonting känns väldigt jobbigt. Jag ska jobba hela helgen nu. Det kanske är bra. Det kanske blir bra för mig att få bråka med kassasystemet. Ska ta en sväng inom Josefine imorn efter jobbet, en del av flickorna ska vara där. Blev medbjuden på kräftskiva hos Daniel senare på kvällen också. Låter trevligt, ska dock upp och iväg till Arvika missionskyrka för spelning på söndagmorgon så vi får se hur det blir med det. Jag får lyssna till vad kroppen säger, kan visserligen alltid gå hem till Maj-Britt och lägga mig, så får Gustav komma när han vill :P
Slog en pling till honom förut. Han, Eskil och Johan var i stan hos Peter och firade Johan som blir 21 på måndag. Hörrni, när man blir kär, då sover man gärna hos den personen. Jag ser Gustav var och varannan dag och vi sover hos varann väldigt ofta. Det känns bra och helt naturligt. När Gustav jobbar förmiddagen tassar jag ner till Maj-Britt vid 8, 9-snåret, hon sitter vid kaminen eller ränner omkring nere i köket, brygger kaffe, rotar med mattor, ja.. Det är en positiv känsla. En trygg sådan! Åker hemåt när klockan börjar dra sig mot 10, 11, 12. Det värsta med det här är att man väldigt gärna vänjer sig. Som t.ex. nu :P Det är inte kul att lägga sig i sängen nu asså. Det känns tomt. Det är nästan jobbigt och ovant att sova själv. Man blir nästan onödigt drölig! Gustav behöver inte göra mycket, han kan bara ligga där bredvid så blir jag genast mycket tryggare. Det är sjukt vad man vänjer sig vid saker och ting. Nu är jag lite sån, smådrölig. Men det bästa är att natten går så fort när man väl har somnat! :) Jag har ställt alarmet på 7 imorgon så då ska jag försöka vakna på rätt sida och göra dagen till något bra! Ska göra upp ett schema för mig själv, ska t.ex. vara i Börtan vid halv 10 och gå igenom pappas container, och göra det som jag precis kom på att jag glömde göra ikväll.. Typiskt! Ska bli skönt när spelningen är gjord på söndag. Nu ska jag gå och ta in hundarna och krypa ner i sängen. Ha en fin lördag!

(v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0