liseberg




Gårdagen
tillbringades i Göteborg. Glömde självklart kameran. Gustav, Madde, Rasmus, Martin, mamma och jag åkte ifrån Fjäll halv 8 och nådde Göteborg, efter någon kisspaus och bensträckare, vid 12. Det gick finfint att köra där, inga problem det inte. Väntade en timme på att Liseberg skulle öppna, betalade oss in och invigde Liseberg med Lisebergsbanan. Efter det följde bl.a. Kanonen, Uppskjutet, Uppsvinget, Hanghai, Balder, Kållerado, Spinrock, Spökhuset, Sagoslottet etc. Det var fint väder i princip hela dagen, bara någon skur men den kom så lägligt när vi skulle åka Kållerado så det gjorde oss inget. Riktigt mys var det! Uppsvinget var den bästa åkturen, sen älskar jag spökhuset. På hemvägen körde vi in i Uddevalla och käkade på McDonalds och istället för att följa väg 172 tog vi E6:an mot Oslo (dumt gjort!) och körde "fel". Lyckades efter några samtal till Bengt och några små sammanbrott på den otroligt kurviga vägen, ta oss ut på 172:an igen. Då fick Gustav köra, och drygt 3 timmar senare var vi hemma. Kl 2 i natt. Då var vi lagomt roliga att ha och göra med, somnade bums. Sov länge imorse, inte ens Gustav vaknade när klockan ringde vid 9.
Idag har jag och Madde varit ner till Dyrego. Cheferna är där och, märk mina ord, kopplar in nya datasystemet. Norskt, lite krångligt att förstå sig på. Det hade många finesser som jag är lite skeptisk till, dessutom är det touchscreem. Hur nu det ska gå med våra konstant blöta fingrar, det spörs att se. På lördag kommer jag få jobba med det - och göra en kassaavstämning. Redan nervös! PA visade oss på det nya systemet och ikväll gör dom första avstämningen. Dessutom; reducerad personalrabatt? Kan det va sant?
Ska försöka städa Pontiacen i eftermiddag. Ska ner till Charlottenberg igen, Martins fotbollsträning börjar om en timme. Ska ta en sväng på H&M, fick nån rabatt idag. Inte för att jag behöver handla kläder, har massvis! Kanske skulle se om jag hittar nåt annat kul.. Nej, jag borde lägga av! Man blir ändå bara ytligt och tillfälligt glad av materiella saker. Ska i alla fall gå ner och käka nu.

(v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0