gonna chase the clouds away

Dags för ett blogginlägg! Förra veckan var det påsk. I torsdags var vi ute. Tanken var att vi skulle inviga nya rockbaren Push i Arvika men efter att ha förfestat i några timmar hos Stina bestämde vi oss för att ta Tiki ändå. Inträdet på Push var nämligen lika dyrt som på Tiki. Hade inte riktigt väntat mig det och som en slags protest blev det Tiki. Hos Stina var det trevligt :) Vi som inte har facebook (läs jag och Madde) tyckte att det var kul att glo på folks sidor i ett lite mindre nyktert tillstånd. Hos Stina var bara jag, Karin, Alexandra och Madde till en början men lite senare kom även My och killarna. Vi stack när klockan började närma sig elva, tolv. Då tycker jag mig minnas att det var rätt mycket folk ute. Det var en helt okej kväll.
På fredagen mådde jag som jag förtjänade, punkt slut med det. Lördagen var intressant! Då var det dansgala i Charlottenberg men eftersom Madde väldigt gärna ville på Tiki var jag chaufför till och från stan med start kl 21. Vi träffade på Jimmy vinglandes ute på stan, plockade upp honom och körde runt i drygt en timme, sen blev det Tiki. Tiki ur en helt nykter synvinkel. Lagomt kul skulle jag vilja påstå. Rätt okej, men inget man betalar 150kr för att göra igen! Nej du. Hängde med Tina och hennes kompis till Timmys och käkade pommes frites. Va tillbaka utanför Tiki kvart i två, trogen som få ;) Skulle vänta på Anki, Madde och Mathias. Hängde med Anki som skulle köpa pizza på Victors. Det var grejer. "Ärru kört å smidig ällär?" skrev hon till sin mamma. Tyckte jag var kul :) Madde, Henrik, Rebecca, Markus och deras kompis köpte också pizza och satt och stre. Innan hemfärd träffade vi på gönnerskeingera och sen resulterade natten i att jag körde hem Anki och Micke. Hemma halv 4, somnade vid 5 för att jag hade alldeles för mycket i huvudet och gick upp vid halv 8.  Haha. 2,5 timmars sömn och jag var pigg som om jag hade sovit 12. Så ska en helg va!
Har tjänat lite pengar under påsk vilket inte känns så illa! :) Även jobbat igår och idag. Just nu är det extremt lite folk centret och vi har en praktikant som har hjälpt till jätte mycket så affären är snygg och prydlig. Det finns ganska lite att göra med andra ord.

Förra måndagen, lika bra att bekräfta och låta det få ett riktigt slut, gjorde jag och Tobias slut. Det var bra. Jag behöver inte oroa mig för den där dåliga energin mer. Det var väntat från båda håll och det fanns inte så mycket mer att säga om det. Vi är vänner. Jag är glad och jag mår bättre :) Jag mår bättre än vad jag har gjort på länge! Det känns jätte bra. Det är april och vår. Snart är det sommar och på fredag kommer solen för att stanna ett tag enligt smhi. Jag rentutav ler av glädje faktiskt :)

(v


Kommentarer
Postat av: anki

haha, jag skrev faktiskt inte att hon var kort och smidig. Jag bara mumla och sa det när hon svara på ngt av mina sms! ;) haha! men vet inte varför jag sa just kort och smidig! ;)

2010-04-07 @ 19:24:54
URL: http://ankinilsson.blogg.se/
Postat av: Karin :)

150kr kostade det på Push när vi skulle in där! Helt sinnessjukt, hoppas dom får stänga :@

Älska nya blogginlägg!

Måste ses om Tunisien snart, drömde 3 mardrömmmar om det inatt! :/

kram

2010-04-08 @ 10:50:58
URL: http://mygoldenthoughts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0