torsdag

Skickade precis iväg hemprovet i islam till Karin. Deadline är imorgon kl 24. Himla gött och ha det gjort, då kan man koncentrera sig på andra saker istället. T.ex. dom 249 andra läxor jag har.
Förra helgen var jag i Sunnasjö. Jag och Tobias hade inte setts på två veckor, det var drygt. Faktiskt. Men det var nog bra med. Vi myste i alla fall under helgen och åkte på musikal i Borlänge som hans naturkunskapslärare hade producerat. Vi kom lite sent så vi smet in efter att det hade börjat. Skitbra, verkligen! Massa 50-, 60-tals musik och det var bl.a. elever från musikalprogrammet som var med. Hög standard på sångarna. Inte alls sådär B som det skulle kunna ha varit. Det var enkel rekvisita, inte speciellt påkostat alls men händelseförloppet och musiken var riktigt snyggt inrepat. Jag var mer än nöjd!
Madde har hittat en himla bra låt med Patty Griffin också. Tony heter den. Handlar om en mobbad kille som tar självmord, vilket man inte helt fattar först för låten är så glad. Men den är svin bra. Det är en sån låt som i alla fall jag skulle lyssna på i perioder när jag har något på gång. Och när jag tittar tillbaka och lyssnar på en sån låt kommer jag ihåg vad som skedde under just den perioden jag lyssnade på den, och då känner jag även av dom känslor jag hade då. En riktigt bra låt är så pass viktig för mig att den kan placeras in under en eller flera perioder i mitt liv. T.ex. sweet home alabama, all summer long, high and dry, best of you, life is a highway. Artister som Bon Jovi, Tommy Emmanuel, The Rocket Summer, ACDC, LeAnn Rimes, Andy McKee, Dave Matthews Band, Avantasia, Rod Stweart, Serena Ryder, Tomas Ledin, Whitney Houston, In Flames, Guns n' Roses.. Det är bara några. Jag har andra artister och låtar som är viktiga nu och det är alltid lika fascinerande och roligt att titta tillbaka på dom. Jag älskar det. Det är min verklighetsflykt.

(v


Kommentarer
Postat av: anki

klart jag är suuuugen äms :)

2009-10-15 @ 20:48:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0