18 års kalas

Igår va en av de bästa kvällarna jag har haft på länge! Hela dagen var sjukt intensiv, vi gjorde högskoleprov i 5 omgångar och när det äntligen va slut gick vi lite deppiga ut ur matsalen. Jag ringde mamma för att höra hur det blev med skjuts hem för det var ju tänkt att jag skulle ha tårtkalas hemma hos mig för tjejerna. Madde sa att Gunn-Britt jobbade så vi skulle vänta och åka med henne hem när hon slutade. Karin ringde och frågade vart jag var, hon hade väl slutat högskoleprovet tidigare och stod nånstans med sin bil, och jag sa att jag, Madde och Louise nog skulle gå ner till musikskolan och sätta oss - det var iskallt! Hon frågade om vi inte kunde komma bort till henne så jag tänkte väl inte mer på det utan tog med de andra dit. Mamma ringde så jag snackade i telefonen med henne och sneddade under tiden jag pratade med henne, över trappan vid sporthallen för att ta mig bort till Karin som sa att hon stod vid Solberga. Och helt plötsligt springer två människor på mig bakifrån och drar en halsduk över ögonen på mig samtidigt som de skrattar och knuffar in mig i en bil! Jag fick en chock och skrattade som fan! Det var det sjukaste jag har varit med om, jag varken hörde eller såg vart människorna kom ifrån. Upptäckte ganska tidigt att den ena var Anki, sen avslöjade skrattet Walle! Bilen jag åkte i var fortfarande okänd för mig men efter en något hackig körning tippade jag på att det var Jossan eftersom jag tidigare på dagen hade fått höra att hon kör lite hackigt. Sen kände jag plastgrejerna till extraljusen som låg på golvet i baksätet och de hade jag sett tidigare på dagen i Karins bil så då förstod jag vem det var som körde ;)
Vi åkte till godishuset och jag skulle med ögonbindeln på lämna tillbaka en film. Jag fick den i handen och skulle skrika "vad ska jag göra med den här?" när jag kom in. Jag kände ju att jag var på en offentlig plats men såg knappt något alls. Jag var säker på att vi var på nöjesbutiken och att jag skulle lämna tillbaka en porrfilm. Men det gick smärtfritt och vi satte oss i bilen igen. Vi åkte runt runt och kom till OK, som jag föreställde mig vara typ busstationen, där jag skulle tigga till mig en banan som födelsedagspresent. Beakta att jag hade ögonbindeln på mig hela tiden! Sen skulle jag klättra upp på en maskin, som jag inte hade en aning om vad var. Jag kände mig helt blåst. Kände ju att det var en ratt och att jag satte mig på ett blött säte men mer visste jag inte förrän senare på kvällen när jag fick se det på film. Vi åkte vidare till nöjesbutiken - med ögonbindeln på - och där skulle jag tigga till mig mandariner. Det gick också vägen och tillslut fraktade de mig uppför världens längsta trapp. Jag såg en vit volvo genom halsduken och var nästan helt säker på att vi var hos Karin i Edane. När vi kom in i trapphuset kände jag på mig att det var till Saras lägenhet vi var påväg. Jag klättrade uppför, och trappen svänger ju så jag hamnade med ansiktet i väggen i varje sväng. När jag kom in höll jag för det första på att riva ner lampan hon har innanför dörren, sen fick jag ta av mig jackan och med ögonbindeln fortfarande för ögonen klädde de på mig tajta byxor och nånting som liknade ett väldigt stort lucialinne. När jag slutligen fick se hade jag orange-rosa byxor på mig, en gul stor särk som gjorde att jag såg ut som en påskkyckling, glitter på huvudet och en krona. Jag var så himla ful! Men jag satte mig, chockad och alldeles rödrosig av allt skratt. Det var så fruktansvärt roligt, det var längesen jag hade en så spontan kväll. Jag fick jätte fina presenter, jag känner mig så tacksam! :)
Efter en stund fick jag reda på att vi skulle ner på stan och äta på Charlies. Vi delade på två familjepizzor och jag charmade till mig gratis dricka och sallad av pizza-gubbarna med min otroligt snygga påsk-outfit! När vi hade ätit färdigt fick jag några uppgifter. Jag skulle låtsas att jag var en känd modebloggare som skulle spela in en videoblogg och i den skulle beställa mat på Timmys ingå. Fast det fanns ju lite riktlinjer att rätta sig efter, jag skulle t.ex. bete mig på ett väldigt blont sätt, ändra mig hela tiden och i slutet skulle jag bli arg på mig själv över min förmåga att inte kunna bestämma mig. Det var så kul, vilka idéer! När jag var färdig med det skulle jag illustrera ett frieri, ett bröllop och bröllopsnatten på Elis, en av statyerna i Arvika. Haha, det finns på film.
Slutligen skulle jag låtsas att jag kom från blindas riksförbund och skulle sälja använda strumpor till Lars, Karins pojkväns, faster som jag inte hade en aning om var Lars faster! HAHA. Herre jösses, det var så sjukt alltihopa!
När vi äntligen kom tillbaka till lägenheten skulle vi göra oss i ordning inför Tiki. Jag hade ju inga kläder med mig så mina underbara vänner var generösa med smink och kläder! Sara, som är på Gran Canaria, hade lånat ut sin lägenhet, så himla snällt! :D Åh, jag är så glad för allt arbete de har lagt ner och för att så många ville vara med.
Joanna skjutsade mig och Karin i första omgången till Rajjens där vi träffade några killar från Stockholm som vi gick tillsammans med på Tiki. Jag träffades massa roligt folk! Blev bjuden på drinkar och dansade tills fötterna var slut.  Tack så hemskt mycket för allt. Jag var helt inställd på tårtkalas, hade inte den blekaste om alla planer. Vilken underbar kväll!

(v


Kommentarer
Postat av: anki

den var helt grym :D det låter som du hade kul iaf :D hehu :) jäklar vilket tårtkalas du äms! :D

2009-10-25 @ 19:05:26
URL: http://ankinilsson.blogg.se/
Postat av: Josefine såklart!

det var faktiskt jag som tog halsduken över ditt huvud, inte walle ;) haha! men allt var verkligen aaaaaaaaaaaaaaaaaaaas kul!!!! Mera tiki för dig iaf, det märker jag det ;) ALLLOVEFORYOU! <3

2009-10-26 @ 00:02:42
URL: http://josefinethorin.blogg.se/
Postat av: Lollan

Verkar som du hade en väldigt rolig födelsedag! :D

Grattis i efterskott!

Kanske ses på tiki snart då ;)

Kram

2009-10-26 @ 14:58:39
URL: http://lollan89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0