tisdag

Nej, här är det ta mig tusan ingen vila för direkt imorse, fick vi en ny svenska lärare som berättar att vi ska ha muntliga nationella om två veckor. TVÅ VECKOR. Fatta, nästa vecka har vi kulturchock hela veckan, fullt upp varenda dag på Ritz. På två av kvällarna ska vi repa inför Amelies studentkonsert, den helgen är det föreställningar och plocka upp och ner rekvisita och på söndagen ska vi till Louise som fyller 18, hur ska jag hinna göra ett bra muntligt anförande och PM och skit tills dess?! Hur ska vi hinna gå igenom vad en krönika är på svenskan?! Vår svenskalärare har inte gått igenom någonting alls med oss. Hon har gett oss häftet inför nationella i SvB och har sagt till den nya läraren att vi är förberedda. Vi har inte gjort ett skit! Hur ska vi hinna med både nationella muntliga och skriftliga? Och så påstår klassen att vi ska repa söndagen efter kulturchocken - då man ska till Louise. Asså, på riktigt. Jag tror jag går åt. Jag tror jag lägger av helt. Och projektarbetet, Emmelie Larsson ta tag i det dåååååååå!
Nej jag är så arg. Varför.. Varför är det så himla mycket just nu! Varför tar jag på mig grejer när jag vet att jag har grejer jag själv måste göra! Varför äter skolan upp en?! Jag blir totalt vansinnig.

(v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0