kulturchocks förberedande

Vi håller till på Ritz resten av den här veckan och planerar, mixtrar, dolar, bär, monterar, riggar inför kulturchocken som ska äga rum på fredag och lördag. Jag sitter med i samordningsgruppen, har precis skrivit färdigt ett guidemanus eftersom det på fredag kommer högstadieklasser på besök och ska guidas runt. Jag kommer bl.a. att få guida en del av Gunnarsby, vilken ära. Haha, skämt och sido. Kulturchocken började ta form idag faktiskt. Karin kör skolans bil och hyrkärran som en idiot fram och tillbaka xD Vår klass är galna för att vi inte kan låtarna vi ska ha på estetshowen - som är nästa vecka på onsdag och torsdag kväll! Gaah, det är framförhållning det men vi sitter alla i samma båt så sjunker den sjunker vi alla med den. Känns gött och veta! Haha, ska hämta sponsor grejer imorgon på Bokia, va in på Nordells förut och bestämde att vi ska hämta bröd och bullar kl 12 nästa onsdag - det är till våran estetshow det. Men först och främst till kulturchocken. Vi ska framföra Final Countdown och I'm your Venus för det är dessa två låtar som sitter bäst inför nästa vecka.
Just nu är jag ganska lugn, jag mår bättre när vi är och roddar och planerar tillsammans på Ritz än när det är vanlig skola. Då blir jag istället helt galet stressad, upprörd och ångestfylld. Jag känner mig mycket tryggare med mig själv och vår klass rytm när vi jobbar med såna här projekt - på plats. Jag vet att det var precis samma sak förra året, då mådde jag förträffligt när vi höll till på Ritz och roddade i typ 3-4 dagar. Då tyckte man det var tråkigt när det var slut. För då kommer nationella proven och den där förblånade jobbiga, påfrestande, stressande, prestationspressade verkligheten tillbaka! Då tappar man familjekänslan och motivationen.
Men just nu är det bra! Imorn ska jag ta bilen in till stan. Rep till kl 19 imorn kväll inför Amelies studentkonsert. Hårda bud!

(v


Kommentarer
Postat av: Karin :)

du... på onsdag kl 12 nästa vecka skriver du nationellt prov... :)

2009-11-12 @ 19:10:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0