grov fridskränkning och grov misshandel

Arvika nyheter skriver idag om en fyraåring som blivit utsatt för tortyr av sin styvpappa under 1 år och en månads tid. Det är det mest upprörande jag har läst på riktigt, riktigt länge och jag blev sjukt arg, så arg att jag har funderat på att höra mig för vad det är för fel på människan som utsätter ett litet försvarslöst barn för en sådan kränkning! Vad driver någon till ett sådant vansinne!? Följande står i Arvika nyheter: "Mannen har bland annat under boendet i Eda kommun tagit tag i pojkens armar och kastat iväg honom. Mannen har också senare tvingat pojken att äta mat tills han kräktes och därefter tvingat styvsonen att äta upp sina egna spyor. Mannen har också tvingat pojken att stå naken utomhus genom att lyfta ut honom och därefter inte släppt in honom. Mannen har också tvingat pojken att stå med armarna ut ifrån kroppen till dess han kissat på sig. Styvpappan har sedan tvingat pojken att slicka i urinen för att en kort stund senare slå honom i ansiktet med ett tillhygge. Mannen har också bundit fast pojken."
- DITT AAAAS! Va är det för fel på dig människa! Va ger dig rätten att göra såhär mot ett barn som inte har varken möjlighet eller förståelse att försvara sig?! Och va ligger egentligen till grund för det här beteendet? Va kan den här mannen ha att säga till sitt försvar?! Va han än kommer svara kommer få mig att koka, i såna här stunder förstår jag inte varför inte Sverige har bestraffningsystem?! Det enda rätta skulle, enligt mig, vara att han fick känna på precis samma sak själv! Jag är så fruktansvärt upprörd över det här och det gör det ännu värre att veta att den här tortyren har pågått upprepade gånger under 1 år!
Det står också: "Tyvärr är inte de nämnda brotten de enda mannen misstänks för. Mannen åtalas också för grov misshandel efter att ha bränt pojken med en cigarettändare på armen, kroppen och benet, vilket bland annat har medfört ärrbildning. Mannen har också vidrört pojkens kropp och underliv med frätande/brännande medel vilket också medfört ärrbildning. Den knappt 40-åriga mannen har dessutom misshandlat pojken genom att hälla lim i hans öron och genom att ha rengöringsmedel, kaustiksoda, i hans ena öga - vilket medfört både smärta och ögonskada." Fy fan. Då undrar jag.. Vart har mamman varit under den här tiden? Av texten i Arvika Nyheter så framgår det att mannen även har misshandlat kvinnan, men inte om kvinnan har bott med dem. Nog för att man inte vill vara i närheten av en GRAVT psykiskt sjuk misshandlare men jag hade aldrig i hela mitt liv lämnat min son åt det svinet! Den här människan bör SNARAST isoleras från omgivningen. Han hade aldrig någonsin fått röra mig och speciellt inte min son! Jag hoppas för allt i världen att den här skitstöveln hamnar inom lås och bom på livstid för den lilla pojkens skull och jag önskar lillen ALL lycka i världen efter den här SKITEN som nån VIDRIG UPPMÄRKSAMHETSSÖKANDE 40-ÅRING, (EN VUXEN MÄNNISKA!!!) har utsatt honom för!

(v


Kommentarer
Postat av: Karin

Såja Emmelie. Ta de lugnt! Såna mänskor finns de tyvärr överallt, de enda man kan göra är att vakta sina egna... :S

2009-11-30 @ 20:23:55
URL: http://mygoldenthoughts.blogg.se/
Postat av: Anonym

ALDRIG VART SÅ ARG :@

2009-12-20 @ 23:06:00
URL: http://backtomysterycity.blogg.se/
Postat av: louise

usch, det är verkligen hur hemsk som helst. tyvärr så är detta, eller liknande, nog vanligare än man tror :(

men jag tänkte på en sak, du undrade över orsaken, och att han borde få känna på samma sak själv. tyvärr är det kanske så att han just har blev utsatt för exakt samma sak när han var liten. men, man kan inte förlåta honom för det.

usch :(

2009-12-22 @ 23:01:12
URL: http://louiselouise.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0