sofia 18 år

As, va roligt jag har haft idag. Speciellt imorse vid 9 då jag, Madde och Rasmus blev avsläppta uppe hos Amanda där resten av gänget var. Vi skulle börja dagen med att kidnappa Sofia! Det var så sjukt eggande. Jag, Rasmus, Kenny och Jossan var utklädda till rånare/kidnappare och så hade vi Walle som chaufför. Åh, det var så himla kul :)
Vi körde ner till Sofias hus och parkerade utanför häcken, nära till ingången. Vi smög in i hallen helt svartklädda med mössor och solglasögon där Katti och Lars mötte oss. Jossan slog på filmkameran och kidnappningen kunde börja. Louise som hade sovit över hos Sofia satt i extra sängen redo med kameran när vi stormade in. Kenny och Rasmus gav sig på Sofia som låg "sovande" i sin säng och drog en mössa över hennes huvud. Jag tror inte hon fattade vad som hände först, men sen började hon flämta och typ skratta nervöst. Killarna tog hennes armar och ben och bar ut henne, de slängde in henne i bakluckan på Walles bil och både Katti, Lars och Birgitta, Sofias mormor kom ut i pyjamas och tog kort på henne. Jag bann fast henne med hopprep och ett rep som låg i kofferten. Det gick inte speciellt bra, hopprepet var alldeles för kort och hon låg ner så det var svårt att få det runt henne. Repet var ihoptrasslat så jag virade det bara runt hennes armar, såg typ ingenting för det immade igen på mina glasögon. Kunde inte hålla mig, hela situationen var så himla komisk. Vilken action säger jag bara! Det var otrolig kul. Vi slog igen bakluckan och hoppade in i bilen. Spelade hög musik och åkte runt runt tills resten av tjejerna hade hämtat grejer i Sofias hus och tagit sig ner till Statoil. Det roliga var att vi åkte omkring 5 rånare i en svart volvo som inte körde speciellt lagligt. Åkte nerför storgatan med rånarluvorna på oss och ner på gamla lastbilscentralen, runt runt, sladda och växla, upp och ner, över gupp, tvärnita och gasa igen. Ganska roligt! Hörde hela tiden hur hon skrattade nervöst och mumlade 'herregud!' När de andra tjejerna var nere på Statoil så åkte vi dit och släppte ut henne. Då hade vi affischerat på anslagstavlan med några posters på Sofia. Vi tog av oss maskerna och avslöjade vilka vi var. Hon såg helt chockad ut, där stod hon i pyjamas utan skor nere på Statoil med ett tiotal vänner runt sig som stod och flinade lite elakt. Nåja, ska det va kalas så ska det va! :) Hon fick köpa frukost på Statoil, det blev en kanelbulle och en Ramlösa. Sedan bar det av till Folketshus toaletten där hon fick sminka sig med vänster hand och inte ta bort det om det blev fel, och byta om. Hon fick ha randiga långkalsonger på sig, högklackade skor och en vit t-shirt som inte längre var så vit.. Jossan hade rullat den i slasken och kladdat in den med ketchup och annat kul. Ganska sunkig i alla fall! Det luktade apa :) Sofia överlevde även det och kom ner till centret där jag och några till väntade. Bl.a. Amanda, Kenny, Madde, Anki, Marika och Joanna. Hon fick en sup och började måla teckningar som hon sedan fick sälja. Det gick jätte bra, hon fick sålt dom allihop och övergick sedan till att sjunga för att få in pengar för en framtida sökning till Idol. Det tyckte hon va lett iaf :) Hon fick en sup mellan varje också. Innan sången halsade hon resten av min Marinella-Aquavit blandning så när vi slutligen, efter att Sofia samlat in 30 namn mot tidelag, hamnade på McDonalds för att äta mat var hon lagomt pigg. Efter en lång paus på McDonalds försökte hon sälja fönstertvätt, men det gick inte så bra. Hon valde fel bilar helt enkelt, men då kom Walles som en räddande ängel och Sofia fick tvätta hennes bakruta. Efter aktiviteterna hamnade hon i solen utanför centret och där blev hon ett bra tag, tills vi andra som beslutat att skippa Securitas-scenen, kom tillbaka efter att ha väntat på Anki, Jossan och Walle som skulle iväg på match. Då hade hon bara en grej kvar att göra. Då skulle vi avsluta dagen där vi börjat den.. Statoil! Porrtidning, 6-pack öl och ett cigarettpaket. En fulländad födelsedag ;) Haha! Därefter lämnade jag och Madde Sofia i Kenny och gängets händer! Nu ska hon nämligen iväg på Tiki och skaka röv! En rolig dag tycker jag :D Jag gillar överraskningar!
(v

Kommentarer
Postat av: anki

hahaha! fast du, det var en saab ;) hahaha!

men kul som satan!

2009-05-24 @ 12:24:46
URL: http://ankinilsson.blogg.se/
Postat av: K

What a day! :D

2009-05-24 @ 18:01:51
Postat av: anki

hahaha, jo. det var en kombi ;) hahaha

2009-05-24 @ 18:50:21
URL: http://ankinilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0